دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
مجموعه شعر آیینی محمدعلی محمدی آماده انتشار شد

مجموعه شعر آیینی محمدعلی محمدی (م. ریحان) با عنوان «احساس سوختن» آماده انتشار است. شعرهای این مجموعه در قالب‌های کلاسیک سروده شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «احساس سوختن» عنوان جدیدترین مجموعه شعر آیینی محمدی (م. ریحان) است و شعرهای این مجموعه در قالب‌های شعری غزل، مثنوی و چهار پاره سروده شده‌اند. طبق گفته شاعر این مجموعه تاکنون برای انتشار آن با سه ناشر فصل پنجم، نیستان و قدیانی صحبت‌هایی داشته، اما هنوز ناشر نهایی آن مشخص نشده است.

محمدی درباره این کتاب به «ایبنا» گفت: در سفری که به نجف اشرف و کربلای معلا داشتم با خود با عهد کردم هر جا که می‌روم با توسل به ائمه اطهار (ع) و شهدا شعری بسرایم.

وی توضیح داد: حاصل این سفر، سرودن چندین شعر آیینی و عاشورایی با رویکرد نقد و ترمیم کاستی‌های سهم جامعه از قیام عاشورا و چگونگی ارتباط نسل امروز با امام حسین (ع) شد. دفتر شعر «احساس سوختن» علاوه بر این اشعار تعدادی از سروده قبلی‌ام در ارتباط با ائمه اطهار (ع) را نیز دربرمی‌گیرد.

این شاعر با انتقاد از برخی نگاه‌های ساده‌انگارانه موسسه‌های فرهنگی و ناشران نسبت به شعر آیینی گفت: نباید اجازه داد موج جدید شعر آیینی بر اثر سهل‌انگاری و تعمیم پشتوانه‌های معرفتی به شعری صرفا هیجانی تبدیل شود. چنین اشعاری فاقد کاربرد اجتماعی کافی‌اند و کمکی به درک مخاطب از ضرورت حفظ پیوند خود با آموزه‌های اسلام ناب نمی‌کنند و چنین موجی حتی قادر به تضمین استمرار خود نخواهد بود.

این مجموعه شعر با حجمی در حدود 160 صفحه آماده انتشار است، اما هنوز ناشر آن نهایی نشده است.

محمدی که پیش‌تر از انتشار کتاب «عهد ماندگار» خبر داده بود، درباره این کتاب نیز گفت: کتاب «عهد ماندگار» به منظور آشنایی مخاطبان با ظرفیت‌های عملی انجمن‌های مذهبی به صورت انجمن اجتماعی تالیف شده. در این کتاب سعی کرده‌ام با مرور عملکرد 50 ساله یک انجمن مذهبی نمونه زمینه‌های سوق دادن انجمن مذهبی به سمت تاثیرگذاری جدی‌تر بر تحولات اجتماعی را ارزیابی کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها