دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
«مادر جدید من» در امارات جایزه برد

کتاب «مادر جدید من» جایزه طرح فرهنگی «تولید در امارات» را از آن خود کرد. این طرح، طرح فرهنگی مشترکی در امارات است که توسط «مرکز فرهنگی گوته» در منطقه عربی خلیج فارس و «شورای کتاب نوجوانان امارات» اجرا می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دنیا الوطن، مراسم تجلیل از نویسنده و تصویرگر برتر این جایزه با حضور بدور القاسمی رییس شورای کتاب نوجوانان امارات، سوزان شبورر مدیر مرکز فرهنگی گوته در منطقه عربی خلیج فارس، اعضای کمیته داوران و تنی چند از ادیبان و نویسندگان برگزار شد.

کمیته داوران این جایزه، کتاب «مادر جدید من» را کتابی دانست که با روشی ساده و داستانی مبتکرانه و تصاویر جذاب و خلاقانه منتشر شده است. این کتاب نوشته نویسنده اماراتی «مریم الراشدی» است و «ریم المزروعی» آن را تصویرگری کرده است. این دو توانستند از میان هفت تیم دو نفره (نویسنده و تصویرگر) که در این طرح مشارکت داشتند، به مقام برتر دست پیدا کنند.

ماجرای این کتاب درباره دختری است که خاطرات خود را از همسر اول پدرش، یا به تعبیر او «مادر جدیدش» بازگو می‌کند. نویسنده با روشی عاطفی و لطیف، رابطه بین این دختر و همسر پدرش را که از او چندین سال بزرگتر است بیان می‌کند. تصاویر این کتاب هم به شکلی جذاب، مکملی برای به تصویر کشیدن این رابطه گرم و عاطفی است.

طرح فرهنگی «تولید در امارات» از ماه مارس 2011 با هدف تولید فرهنگی در این کشور و تشویق نویسندگان و تصویرگران ادبیات کودک در تولید آثار جدید و معرفی آن‌ها به محافل ادبی بین‌المللی آغاز به کار کرد. این طرح، اقدامی مشترک بین شورای کتاب نوجوانان امارات و مرکز فرهنگی گوته در منطقه عربی خلیج فارس است. در این طرح، نویسندگان و تصویرگران جوان اماراتی که در حوزه ادبیات کودک می‌نویسند و تصویرگری می‌کنند در کارگاه‌هایی که این دو مرکز به طور مشترک برگزار می‌کنند شرکت کرده و تلاش می‌کنند آثاری مبتکرانه را در حوزه ادبیات کودکان تألیف و تصویرپردازی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها