یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
برپايي نمایشگاه کتاب بستان‌آباد به مناسبت هفته کتاب

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی از اجرای نمایشگاه تازه‌های کتاب به مناسبت هفته کتاب با موضوعات «غدیر»، «کتاب و کتابخوانی»، «دفاع مقدس» و «رایانه» خبر داد.-

علیرضا آقاخانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در هفته کتاب امسال نمایشگاه تازه‌های کتاب در سه باب کتابخانه «برادران»، «خواهران» و «تیکمه‌داش» با ارایه بیش از سه هزار جلد کتاب برپا می‌شوند.

وی با بیان این‌که سال‌های گذشته نمایشگاه فروش کتاب را در کتابخانه‌ها هم برپا می‌کردیم، در پاسخ به این سوال که «چرا این اداره امسال هم نمایشگاه فروش کتاب در کتابخانه‌های برگزار نکرده است؟» گفت: سال‌های گذشته با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستان‌آباد و ناشران بومی نمایشگاه فروش کتاب را برپا می‌کردیم اما امسال ناشران ادامه همکاری خود را منوط بر فروش 50 درصد از آثار خود دانستند که تضمین چنین شرطی از سوی اداره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین امسال نمایشگاه فروش کتاب را برگزار نکردیم.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بستان‌آباد درباره سایر برنامه‌های این اداره در هفته کتاب بیان کرد: به مناسبت هفته کتاب این اداره در نظر دارد مسابقات کتابخوانی، نقاشی و جدول را اجرا کند. دانش‌آموزان و دانشجویان هم می‌توانند ضمن بازید از کتابخانه‌های این شهرستان، به عضویت این کتابخانه‌ها درآیند.

وی افزود: همچنین در همایش «تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی» که به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه‌ها برگزار می‌کنیم، از کتابداران، اعضای نمونه و خیران‌ کتابخانه‌ساز بستان‌آبادی قدردانی خواهیم کرد.

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان بستان‌آباد از مشارکت در برگزاری بیش از 30 نمایشگاه کتاب در مدارس خبر داد و گفت: با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان بیش از 30 نمایشگاه کتاب را در مدارس برپا می‌کنیم. تامین برخی از منابع این نمایشگاه در حوزه‌های «بهداشت روان»، «فرهنگ» و «علم» را اداره کتابخانه‌های عمومی بستان‌آباد تقبل کرده است.

وی در پایان خبر داد که مدتی است نام کتابخانه‌های عمومی «برادران» و «خواهران» به ترتیب به «شهید داننده» و «حکمت» تغییر یافته‌اند.

هفته کتاب از 20 تا 27 آبان‌ماه اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط