سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
نیازمند کتاب‌های معتبر بیشتری در حوزه تغذیه هستیم

مجید حسن‌قمی، مترجم کتاب «تغذیه مدرن در سلامت و بیماری» با بیان این‌که غذا و تغذیه نخستین عامل موثر بر بهبود کیفیت زندگی است اظهار کرد: انسان‌ها تا پایان عمر با تغذیه سروکار دارند و به دلیل همین اهمیت و در راستای برطرف کردن کمبودهای موجود است که به کتاب‌های معتبر بیشتری در این حوزه نیازمندیم.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «سوءتغذیه در بین کودکان ایالات متحده: اثر فقر»، «مشکلات تغذیه در کودکان»، «سوءتغذیه پروتئین، انرژی»، «بیماری‌های ارثی متابولیک»، «چاقی در دوران کودکی»، «مدیریت غذایی در نوزادان و کودکان»، «سندرم متابولیکی»، «چاقی بیمارگونه» و «دیابت ملیتوس» عناوین فصل‌های کتابی با عنوان «تغذیه مدرن در سلامت و بیماری» هستند که به تازگی به چاپ رسیده است.
 
مجید حسن‌قمی، یکی از مترجمان این اثر، با بیان این‌که جلد پنجم کتاب «تغذیه مدرن در سلامت و بیماری» به تغذيه و رژيم درمانی در بيماری‌های مختلف به ويژه اختلالات متابوليک و وراثتی اختصاص یافته است، درباره اهمیت انتشار چنین کتابی اظهار کرد: ارایه خدمات تغذیه و رژیم درمانی به یکی از بحث‌های روزمره و داغ همه متخصصان تغذیه و رژیم‌شناسان تبدیل شده است و به همین دلیل ضرورت وجود کتاب‌های معتبر بیش از پیش احساس می‌شود. 
 
وی با بیان این‌که مخاطبان این کتاب متخصصان تغذيه و رژيم درمانی‌اند گفت: این کتاب که عنوان اصلی آن «Modern nutrition in health and disease» است، به زعم علمای رشته تغذیه یکی از معتبرترین و کامل‌ترین مراجع تغذیه و رژیم درمانی است و علاوه بر این‌که مطالب پایه آن در دوره‌های کارشناسی و بالاتر تدریس می‌شود، یکی از مراجع آزمون‌های مرتبط در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا به شمار می‌آید که با توجه به حجم زیاد و نوع نگارش تخصصی آن گرایش زیادی به ترجمه آن وجود نداشت.
 
مترجم کتاب «تداخل دارو و غذا» درباره اهمیت موضوع غذا و تغذیه گفت: اثرات توجه به تغذیه، روز به روز در زندگی افراد نمایان‌تر می‌شود. علم تغذیه اکنون از دوران جنینی تا مراقبت در بخش‌های ویژه به کمک انسان‌ها آمده است و انسان‌ها تا پایان عمر با تغذیه سر و کار دارند.
 
این مشاور تغذیه و رژیم‌درمانی افزود: برای پیشگیری از بیماری‌ها، قبل از هر عامل دیگری رژیم غذایی مورد توجه قرار می‌گیرد. برای درمان بیماری‌ها، رژیم غذایی یکی از اقدامات موثر و معمول است و در بازتوانی نیز مهارت رژیم درمانی از عوامل موفقیت به شمار می‌آید. موضوع غذا و تغذیه در سطوح مختلف، همواره مورد عنایت سیاستمداران، سیاستگذاران و مجریان نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا بوده و پایش تغذیه‌ای، ریشه‌یابی مشکلات، مدل‌سازی مداخله، ظرفیت‌سازی، نظارت و ارزشیابی و همگامی با نهادهای بین‌المللی از مهم‌ترین‌ مسایل پیش روی تغذیه در بسیاری از کشورهاست.
 
جلد پنجم کتاب «تغذیه مدرن در سلامت و بیماری» اثر بورلی مکیب با ترجمه مشترک مجید حسن‌قمی و مژگان مس‌چی با شمارگان 500 نسخه، به بهای 17 هزار و 500 تومان در 310 صفحه از سوی انتشارات طبیب و تیمورزاده منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها