پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
تهیه بانک اطلاعات از تمامی خیران کتابخانه‌ساز مازنی

در نخستین نشست اعضای هیات مدیره خیران کتابخانه‌ساز استان مازندران که با حضور تمامی اعضا دیروز(چهارشنبه) در دفتر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران برگزار شد، مصوبات مهمی از جمله تهیه بانک اطلاعات از تمامی خیران کتابخانه‌ساز در شهرهای استان به تصویب رسید._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، در ابتدای این نشست «حسین اسلامی» رییس هیات مدیره خیران کتابخانه‌ساز استان مازندران اظهار کرد: حمایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی از مجمع خیران کتابخانه‌ساز در شهرهای استان باعث می‌شود تا نهال نوپای خیران کتابخانه‌ساز در آینده‌ای نزدیک به درختی تنومند تبدیل شود و به زودی شاهد شکوفایی این انجمن و به ثمر نشستن محصول آن خواهیم بود.

رییس کتابخانه مازندران‌شناسی در این نشست عنوان کرد: کتابخانه‌سازی یکی از مهم‌ترین و در عین حال، ضروری‌ترین نیاز فرهنگی کشور است و برخلاف مدرسه‌سازی که بعد از مدتی به اشباع می‌رسد، کتابخانه‌سازی هیچ‌گاه پایان و محدودیت ندارد.

وی افزود: ما در انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مصمم هستیم با حمایت مسوولان، مردم و خیران در آینده محله به محله و روستا به روستا برای جوانان و اهالی هر منطقه‌ای کتابخانه‌ای ساخته شود.

اسلامی در ادامه از رونمایی ۳۳ جلد کتاب درباره مازندران خبر داد و گفت: در آینده این تعداد به ۵۰۰ کتاب در حوزه مازندران‌شناسی خواهد رسید. اکنون نیز در حال تدوین و آماده سازی واژه‌نامه ۱۲ جلدی از لغات مازندرانی هستیم که حدود ۷۰۰ هزار لغت مازندرانی در این فرهنگنامه آورده شده است.

محمد اسماعیل امامزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: آن‌چه می‌تواند مازندران را سرافراز کند و امکان فرهیختگی را به این سرزمین اعطا کند، کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران اضافه کرد: عالی‌ترین خدمت ماندگار به جامعه همین است که از لحظه شکل‌گیری شخصیت افراد در سنین کودکی و نوجوانی آنان را با کتاب آشنا کنیم.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی و سند نهضت مطالعه مفید در استان مازندران، انجمن خیران کتابخانه‌ساز مازندران را پیش‌قراول و طلایه‌دار دانایی، دانش‌ورزی و فرهیختگی جامعه مازندرانی عنوان کرد و گفت: سعی ما این است که در تمامی مناطق استان مکانی به عنوان دفتر انجمن خیران کتابخانه‌ساز در اختیار خیران قرار داده شود تا جلسات و فعالیت‌های خود را در آن دفتر انجام دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گفت: همچنین در کتابخانه «ابن شهرآشوب» ساروی نیز دفتری آماده خواهیم کرد تا دفتر مرکزی انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان برای برگزاری جلسات باشد و امکانات مورد نیاز برای فعالیت خیران را نیز در اختیار این عزیزان قرار خواهیم داد.

در ادامه، با خواندن دستور جلسه و بحث و بررسی درباره اساسنامه این انجمن، نشست ادامه یافت و سپس از مُهر انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان مازندران رونمایی شد.

برنامه‌ریزی برای شناسایی خیران در سطح استان برای برگزاری نخستین جشنواره خیران کتابخانه‌ساز، تهیه بانک اطلاعات از تمامی خیران در شهرهای استان و طراحی سایت ویژه برای خیران کتابخانه‌ساز استان به منظور معرفی خیران کتابخانه‌ساز، شناسایی اهداف و برنامه‌های انجمن و دعوت از دیگر خیران برای ساخت و تجهیز کتابخانه عمومی، از مهم‌ترین مواردی بودند که در این جلسه به تصویب اعضای هیات مدیره خیران کتابخانه‌ساز استان مازندران رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط