چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
فراخوان چهارمین «همایش اندیشه و قلم ارتش» منتشر شد

ارتش جمهوری اسلامی ایران، فراخوان چهارمین همایش دوسالانه «اندیشه و قلم ارتش» را منتشر کرد. اختتامیه این همایش 14 تیرماه 1392 هم‌زمان با روز قلم خواهد بود._

دبیر چهارمین همایش دوسالانه «اندیشه و قلم ارتش» درباره محورهای این همایش به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این همایش ملی در چهار حوزه «کارکنان شاغل و بازنشسته ارتش»، «نویسندگان غیر ارتشی»، «همسران و فرزندان کارکنان ارتش» و «ناشران ارتشی» برگزار می‌شود. 

علی مطمئنیان موضوع‌های «ادبیات دفاع مقدس»، «نقش و جایگاه ارتش در تحولات و رویداد‌های جامعه»، «علوم انسانی و اجتماعی»، «ولایت فقیه و ضرورت حمایت و تبعیت از ولایت»، «علوم پزشکی - فنی و مهندسی»، «درسی و آموزشی»، «معارف اسلامی و علوم دینی»، «تبیین اندیشه‌های دفاعی فرماندهی معظم کل قوا» و «مدیریت، فرماندهی، دانش و فناوری نظامی» را 9 موضوع بخش «کارکنان شاغل و بازنشسته ارتش» دانست و افزود: در این زمینه موضوعاتی که درباره ارتش جمهوری اسلامی ایران به نگارش درآمده باشند، در اولویت قرار دارند. 

وی درباره بخش «نویسندگان غیر ارتشی» گفت: نویسندگان غیر ارتشی می‌توانند آثارشان را در سه حوزه «ادبیات دفاع مقدس با نگاه به ایثارگری کارکنان ارتش»، «ارتش و نقش آن در تحولات و رویداد‌های جامعه» و بخش «دانش، فناوری نظامی و مدیریت و فرماندهی در ارتش» به دبیر خانه این همایش ارسال کنند. 

دبیر «همایش اندیشه و قلم ارتش» با بیان این‌که «خانواده‌های ارتشی می‌توانند در بخش «همسران و فرزندان کارکنان ارتش» آثارشان را ارایه کنند» گفت: این بخش در دوسالانه گذشته به همایش اضافه شد و با استقبالی که از آن صورت گرفت، در چهارمین دوره برپایی این همایش توجه ویژه‌ای به این بخش خواهیم داشت و علاوه بر جوایز ارزنده‌ای که به آنان اختصاص خواهیم داد، احتمالا حمایت‌هایی هم برای انتشار آثارشان صورت می‌دهیم. 

وی درباره بخش «ناشران ارتش» گفت: در این حوزه تعداد آثار منتشر شده از سوی ناشران مختلف درباره ارتش جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار می‌دهیم و همانند سال گذشته از دو ناشر پرکار در این زمینه قدردانی خواهیم کرد. 

مطمئنیان درباره جوایز این دوره از «همایش اندیشه و قلم ارتش» افزود: تا سال گذشته با «سکه بهار آزادی» از برگزیدگان تجلیل می‌کردیم اما برای این دوره هم‌اکنون نمی‌توان پیش‌بینی کرد که به‌طور قطع چه هدیه‌ای برای برگزیدگان در نظر خواهیم گرفت. به یقین جوایز نفیسی برای این همایش در نظر گرفته خواهد شد. این همایش 14 تیرماه 92 همزمان با روز قلم به کار خود پایان خواهد داد. 

وی با بیان این‌که «محدودیتی برای ارسال آثار تالیفی از نظر تعداد وجود ندارد» گفت: آثار تالیف شده در سال‌های 90 و 91 در این همایش شرکت داده خواهند شد اما خانواده‌های کارکنان ارتش می‌توانند آثاری را که تاکنون در این همایش شرکت نداده‌اند هم برای دبیرخانه ارسال کنند. 

دبیر «همایش اندیشه و قلم ارتش» درباره دلیل دوسالانه برگزار شدن این همایش توضیح داد: این امر سبب می‌شود کتاب‌ها به خوبی مورد بازنگری قرار گیرند و آثار نفیس‌تری به همایش راه یابند. 

مطمئنیان داوران این همایش را کارشناسانی از «وزارت علوم و تحقیقات و فناوری» و «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» دانست و درباره نحوه ارسال آثار به دبیرخانه توضیح داد: علاقه‌مندان می‌توانند پس از ثبت‌نام مجازی در سایت www.aja.ir تا پایان فروردین‌ماه سال 1392 آثارشان را به نشانی خیابان دکتر علی شریعتی، چهارراه شهید قدوسی(قصر)، خیابان شهید قدوسی، جنب خیابان ستاد کل، حوزه مرکزی سازمان عقیدتی، سیاسی آجا ارسال کنند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با شماره 88400986 در ساعت اداری تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها