چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
اندیشه‌های تربیتی شریعتمداری در «آموزشگر شایسته» گردآمدند

«آموزشگر شایسته» (ارج‌نامه استاد دکتر علی شریعتمداری) عنوان کتابی است که به کوشش محمدحسین ساکت از سوی موسسه خانه کتاب راهی بازار نشر شده است. این اثر 25 مقاله درباره شخصیت علمی و آموزشی شریعتمداری را دربردارد. امروز (17 آبان) همزمان با برگزاری مراسم تجلیل از این استاد حوزه تربیتی این اثر با حضور وزیر ارشاد رونمایی می‌شود.-

محمدحسین ساکت با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و با اشاره به هدف تهیه کتاب «آموزشگر شایسته» اظهار کرد: ارج‌گذاری مقام دکتر علی شریعتمداری بهانه‌ای شد تا ساعتی را در حضور وی بنشینیم و از سخنانش بهره بگیریم.

وی در ادامه سخنانش گفت: همچنین از شاگردان، دوستان و همکاران وی خواستیم تا برای بزرگداشت دکتر علی شریعتمداری گفتار و مقاله‌هایی را بنویسند. نتیجه تمام این اقدام‌ها گردآوری و منجر به تهیه کتاب «آموزشگر شایسته» شد.

این پژوهشگر افزود: بخشی از این اثر به تشریح زندگینامه شریعتمداری اختصاص دارد. همچنین در این اثر بر اندیشه‌های مهم تعلیمی و تربیتی شریعتمداری نگاه گذرا شده است.

ساکت عنوان کرد: «جامع‌ترین مبنای تربیت»، «بزرگداشت استادی بر مدار شریعت و تعهد»، «تحلیل‌های سازمانی و فراگیر در آموزش اسلامی»، «سرآمدان و سرآمدپروری در فرزندنامه غزالی»، «خاستگاه و ویژگی مدرسه»، «دو رساله در تعلیم و تربیت و تربیت کودک و روش‌های آن در قانون‌گذاری اسلامی» عناوین برخی از مقاله‌های مندرج در این اثر را تشکیل می‌هند.

وی با بیان این‌که کتاب «آموزشگر شایسته» می‌تواند به عنوان یک مرجع برای پژوهشگران و دانشجویان رشته‌‌های مبانی و فلسفه آموزش و پرورش و روانشناسی مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: امیدوارم تهیه این‌گونه کتاب‌ها در آیین‌های بزرگداشت شخصیت‌های برجسته به عنوان یک سنت حسنه رواج یابد.

این نویسنده و مترجم حوزه حقوق در پایان به ضرورت تهیه این نوع از آثار مکتوب اشاره کرد و گفت: تهیه مجموعه مقالات درباره شخصیت‌های علمی کشور توسط پژوهشگران جوان با هدف ارایه آن‌ها در قالب یک کتاب، زمینه‌های ترغیب و تشویق این پژوهشگران برای تولید آثار بهتر در آینده را فراهم خواهد کرد.

چاپ نخست کتاب «آموزشگر شایسته» به کوشش محمدحسین ساکت با شمارگان یک‌هزار نسخه، 508 صفحه و  بهای 15 هزار تومان به تازگی از سوی انتشارات خانه کتاب راهی بازار نشر شده است.

کتاب «آموزشگر شایسته» امروز (17 آبان) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر علی شریعتمداری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها