چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
برپایی کارگاه قصه‌گویی قرآنی در نمایشگاه کتاب خراسان رضوی

کارگاه‌های قصه‌خوانی و قصه‌گویی قرآنی همزمان با چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان رضوی در غرفه جشنواره ملی داستان‌های قرآنی برگزار می‌شود._

مدير مسوول موسسه فرهنگی و هنری انتظار قائم (مجری برگزاری جشنواره داستان‌های قرآنی) با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این جشنواره با حمايت امور شعر و ادب اداره‌ كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دفتر توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

سيدرضا مختاری افزود: توجه به قرآن به ‌عنوان معجزه جاويد پيامبر(ص)‌ و الهام گرفتن از داستان‌های غنی و متعالی آن برای رسیدن به كمال و معنويت، از اهميت و جايگاه خاصی برخوردار است.

وی با بيان اين‌كه مرحله استانی اين جشنواره سال گذشته برگزار شد گفت: مرحله ملی و پايانی اين جشنواره بهمن ماه امسال در مشهد مقدس برپا می‌شود.

مختاری اظهار کرد: در نمایشگاه استان امسال نیز غرفه‌ای گرفته‌ایم تا علاوه بر معرفی این جشنواره و اهداف آن، کارگاه‌های قصه‌های قرآنی را برای کودکان و نوجوانان برگزار کنیم.

وی با اشاره به اهداف اين جشنواره افزود: تأكيد بر جذابيت‌ها و ظرفيت‌های قرآن كريم و اسلام ناب محمدی(ص)، ايجاد زمينه برای شناساندن عناصر، جذابيت و ظرفيت‌های قرآن كريم به اهالی قلم برای خلق و توليد آثار ارزشمند و تبيين معارف قرآنی از طريق جاذبه‌های هنری كه تأثيرگذاری آن در نسل امروز انكارناپذير است، مهم‌ترین اهداف اين جشنواره به‌ شمار می‌روند.

مختاری شناسايی و جذب استعدادهای برتر در حوزه داستان‌های قرآنی را يكی ديگر از اهداف اين جشنواره دانست و ادامه داد: همچنين ارایه آثار و داستان‌های قرآنی با هدف فراهم ساختن زمينه تحليل و تفحص علمی و نيل جامعه انسانی به رشد و تعالی بر اساس تعاليم و مفاهيم و آموزه‌های قرآن كريم و گسترش آموزه‌های قرآنی در جامعه اسلامی به‌‌طور غير مستقيم، از ديگر اهداف اين جشنواره محسوب می‌شود.

به گفته وی، تاکنون 100 اثر به دبیرخانه مسابقات ارسال شده است و احتمال می‌رود که پس از معرفی گسترده جشنواره در نمایشگاه کتاب، تعداد این آثار افزایش پیدا کند.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان رضوی تا سه‌شنبه (23 آبان) در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط