سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
طنزهاي ناصر فیض برای سومین‌بار منتشر شد

چاپ سوم کتاب «نزدیک ته خیار» دربرگیرنده گزیده‌ای از نثر‌ها و شعرهای طنز ناصر فیض از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، کتاب «نزدیک ته خیار» گزیده‌ای از آثار پیشین فیض و شعرهای جدید چاپ‌ نشده‌ او را شامل می‌شود.

در این دفتر، تعدادی از شعرهای مجموعه‌ شعر طنز «املت دسته‌دار» در کنار شماری از مطالب انتقادی که در سال 1385 در نشریه‌ «کتاب هفته» و روزنامه‌ جام جم منتشر شده بودند، به‌ چاپ رسیده است.

فیض درباره این کتاب‌ها گفت: در هر دو کتاب «املت دسته‌دار» و «نزدیک ته خیار» سعی کرده‌ام به موضوعاتی که دستمایه‌ طنز در آثار قبلی طنز‌پردازان معاصر بوده است، نپردازم، جز در مواردی که گزیر و گریزی از آن نداشته‌ام.

در مقدمه این کتاب آمده است: «هدف نهایی طنز اصلاح کژی‌ها و ناهنجاری‌هاست که با تاختن و به سخره‌ گرفتن و نیز درشت‌ نمایی آن‌ها، امکان‌پذیر است.»

ناصر فیض در کلیه آثارش هدف اصلی خود را از نگارش و سرایش، ایجاد لبخند و نشاط در مخاطب می‌داند. یعنی پس زدن خودکار دغدغه‌ها و درگیری‌های ذهنی کدورت‌زا و غم‌آفرین با ایجاد نوعی آرامش در کنار شور و شعف به دست آمده از موضوع طنز.

در یکی از اشعار این کتاب می‌خوانیم: «ترسم که اشک در غم ما پرده در شود/ مثل همیشه صورت من بازتر شود/ دیگر بس است این همه اشکی که ریختم/ یارب نذار! صورت من خیس‌تر شود/ گفتی که سنگ لعل شود در مقام صبر!/ این غیر ممکن است که سنگی گهر شود.»

کتاب «نزدیک ته خیار» از تولیدات دفتر طنز حوزه هنری در 208 صفحه، قطع رقعی، شمارگان دو هزار و 500 نسخه، با قیمت چهار هزار و 500 تومان از سوی انتشارات سوره‌ مهر به چاپ سوم رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط