شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
فرهنگ ايثار و شهادت در شعر نسل امروز پررنگ است

مصطفي محدثي خراساني،‌ داور بخش مجموعه شعر و تك اثر آزاد در دومین جشنواره شعر انقلاب در باره محتواي آثار ارسالی گفت: فرهنگ ارزشي ايثار و شهادت در اشعار شاعر نسل امروز پررنگ است. اين شاعران توانسته‌اند دغدغه‌هاي امروز جامعه خود و جامعه مسلمانان جهان رابه خوبی نشان دهند.-

محدثي خراساني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ اظهار كرد: در دومین جشنواره شعر انقلاب 11 مجموعه شعر و 100 تك اثر را بررسي كردم.

وي درباره دليل برگزاري ديرهنگام اين جشنواره ادبي با موضوع شعر انقلاب نسبت به مدت زماني كه از وقوع انقلاب اسلامی، مي‌گذرد گفت: اين گفته را قبول دارم كه با تاخير به برگزاري اين جشنواره روي آورديم اما جاي شكرش باقي است كه مسوولان از سال گذشته به مقوله شعر انقلاب از منظر يك جشنواره نگريسته‌اند.

محدثي‌خراساني درباره جايگاه امروز شعر انقلاب افزود: اكنون ما به مرحله‌اي رسيده‌ايم كه مي‌توانيم مفهوم و تعريف شعر انقلاب را ارايه و مولفه‌هاي آن را مشخص كنيم. براي رشد بيشتر اين موضوع شعري بايد همايش‌هايي در ارتباط با تعريف شعر انقلاب و مولفه‌هاي زباني و شعري آن برگزار كرد و اين جشنواره هم به نوبه خود قدمي موثر در حوزه شعر انقلاب خواهد بود.

وي با اشاره به آثاري كه پيش از اين توسط شاعران پيشكسوت سروده ‌شده و معرف شعر انقلاب و شاعران انقلابي به جامعه بوده است، توضيح داد: در فراخوان‌ جشنواره شعر انقلاب انتظار حضور شاعران پيشكسوت را نداريم و تقريبا صددرصد شاعراني كه در اين جشنواره شركت كرده‌اند، از نسل جوان‌اند كه پيروزي انقلاب را نديده‌اند و خاطره‌اي از دوران هشت سال دفاع‌مقدس ندارند. بيشتر آن‌ها در محدوده سني 25 تا 30 سال‌اند. خوشبختانه در آثار اين شاعران جوان آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب و تاثیر مبارزات به خوبي بيان شده‌اند.

محدثي‌خراساني درباره محتواي اشعار ارسال شده به دومین جشنواره شعر انقلاب گفت: محتواي اين اشعار نشان مي‌دهد كه شعر انقلاب توانسته جريان كمال خود را استمرار ببخشد و در اشعار نسل‌هاي بعد تجلي يابد. فرهنگ ارزشي ايثار و شهادت در اشعار شاعران نسل امروز پررنگ است. اين شاعران به خوبي توانسته‌اند دغدغه‌هاي امروز جامعه خود و جامعه مسلمانان جهان و به عبارت ديگر تاثير انقلاب را در بيداري اسلامي و مقاومت بين‌الملل و مبارزات آن‌ها به زبان شعر بازگو كنند.

اختتامیه دومین جشنواره شعر انقلاب اسلامی 22 آبان ماه از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط