سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
«رام کردن کلمات وحشی» در كتابفروشي‌ها

سومین مجموعه غزل صالح سجادی با عنوان «رام کردن کلمات وحشی» از سوی نشر نیماژ در دست انتشار است و تا نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال آینده منتشر می‌شود.-

سجادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این مجموعه شعر توضیح داد: سومین مجموعه غزل من دربرگیرنده گزیده‌ای از جدیدترین غزل‌هایم از سال 1387 تا 1391 است که در چند بخش گردآمده‌اند.

وی افزود: بخشی از این مجموعه به غزل‌های تقدیم شده به اشخاص مختلف اختصاص دارد. بخش دیگر بیشتر غزل‌های محتوامحور و معناگرا را شامل می‌‌شود و بخشی نیز دربرگیرنده غزل‌های عاشقانه است.

این شاعر ادامه داد: در بخش سوم نیز بیشتر غزل‌های فرمیک یا ساخت‌گرا را ارایه کرده‌ام. در شعرهای این بخش تاحدودی فضاهای شعری از نظر ساختاری متفاوتند البته کارهای این بخش به معنای غزل فرم نیست؛ چراکه به نظرم به‌طور کلی قالب غزل خود یک فرم ادبی است و نتیجه کارهای دهه 70 غزل خارج از فرم را پدید آورده است.

وی در پایان یادآور شد: در حقیقت در غزل‌های این بخش کارهایی روی شکل و ساخت غزل صورت گرفته، اما آن‌ها را از فرم اصلی غزل خارج نکرده است.

صالح سجادی متولد سال 1355 در تبریز و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران است. علاوه بر شعر در حوزه کاریکاتور نیز فعالیت کرده است.

«تشنج کلمات» و «نور و نیلوفر» عنوان دو مجموعه شعر منتشر شده پیشین او هستند. همچنین مجموعه سه جلدی «سیر غزل ترکی» و منظومه «تراژدی اورمان» دیگر آثار منتشر شده سجادی‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط