یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
«میهمان غار» منتشر شد

داستان ورود پیامبر اسلام(ص) به غار ثور در قالب کتابی جدید با عنوان «میهمان غار» به دست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

  به گزارش ایبنا نوجوان، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش‌نامه‌ی «میهمان غار» را فروغ افشارزاده و علی‌اکبر حلیمی برای گروه سنی (د) نوشته‌اند.
 
شخصیت‌های این نمایش‌نامه را تارتنک خانم، ننه تارا، تارا و توری (عنکبوت‌های کوچک)، رتیل سیاه لنگ، کبوتر سفید، سایه و تمثال پیامبر(ص)، ابوجهل و ردیاب عرب تشکیل می‌دهند.
 
در صحنه نمایش‌نامه «میهمان غار» نمای غار ثور در نزدیکی مکه، سنگ‌ها و صخره‌هایی سخت در اطراف و لانه‌ی ویران کبوتری سفید در جلوی دهنه‌ی غار به چشم می‌خورد. همچنین در گوشه و کنار طنا‌ب‌هایی سفید رنگ به نشانه‌ی تارهای عنکبوت آویزان است.
 

داستان این نمایش‌نامه از آنجا آغاز می‌شود که تارا و توری سرگرم قایم باشک بازی بودند که رتیل سیاه، دزدکی وارد غار می‌شود و آن‌ها را تهدید به بیرون رفتن از غار می‌کند. در این میان کبوتر خانم مژده می‌دهد که بهترین موجود عالم که خدا دنیا را به خاطر او خلق کرده، میهمان غار می‌شود و باید کمکش کنیم و توی غار قایمش کنیم.
 
این کتاب ۲۴ صفحه‌ای با شمارگان  5هزار نسخه و به بهای 750 تومان وارد بازار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط