شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
سخنرانی‌های هاوکینگ درباره آغاز و پایان جهان به چاپ رسيد

کتاب «نظریه‌ای برای همه چیز» شامل هفت سخنرانی استیون هاوکینگ، فیزیکدان آمریکایی است که در هفت گفتار تدوین شده‌اند و مهم‌ترین گفتارهایش درباره آغاز و پایان جهان است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، استیون هاوکینگ یکی از مشهورترین متفکران جهان و فیزیکدان نظری است که پژوهش‌هایش موجب ترسیم دوباره مدل‌های کیهانی شده است. او در این کتاب، هفت گفتار ارایه داده است که همه چیز را از «مِهبانگ» (انفجار بزرگ) تا «سیاه‌چاله‌ها» و نظریه ریسمان در برمی‌گیرد.

هاوکینگ سخن خود را با تاریخچه‌ای از اندیشه‌ها و انگاره‌ها درباره جهان آغاز می‌کند که از باور ارسطو به گرد بودن زمین تا کشف هابل در دو هزار و 300 سال بُعد درباره جهانِ در حال گسترش را در بر می‌گیرد. او به یاری داده‌های فیزیک جدید به بحث درباره نظریه‌هایی چون «آغاز جهان»، ماهیت سیاه‌چاله‌ها و مقوله فضا - زمان می‌پردازد و سرانجام پرسش‌هایی را مطرح می‌کند که فیزیک جدید هنوز پاسخی به آن‌ها نداده است.

هاوکینگ به عنوان یک دانشمند برجسته و نیز آسان‌‌کننده مطالب علمی برای مخاطبان عام، معتقد است پیشرفت‌هایی که در فیزیک نظری صورت گرفته باید نه فقط برای تعداد اندکی دانشمند، بلکه برای توده مردم قابل فهم شوند.

وی در این کتاب ما را به سفر اکتشافی شگفت‌انگیزی در کیهان می‌برد. این کتاب متعلق به کسانی است که زمانی به آسمان شب چشم دوخته‌اند و در شگفت آمده‌اند که در فراسوی آن چه چیزهایی وجود دارد و چگونه به وجود آمده است.

«نظریه‌ای برای همه چیز» هشتمین کتاب از مجموعه «دانش و فن برای همه» است و پیش از این آثاری مانند «انـرژی اتـمی»، «از بی‌نهایت بزرگ تا بی‌نهایت کوچک»، «جهان به کجا می‌رود؟»، «سفر در زمان»، «ورزش و تندرستی زنان»، «کمک‌های اولیه برای فرزندتان» و «اقیانوسی به نام زمین» از این مجموعه منتشر شده‌اند.

«نظریه‌ای برای همه چیز» با ترجمه محمدرضا غفاری در 150 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای پنج هزار تومان از سوی انتشارات جهان کتاب روانه کتابفروشی‌ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها