جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
پای «مذهب عاشقی» به کتابفروشی‌ها کشیده شد

یک منظومه و چند ترانه از عبدالرضا رضایی‌نیا در کتابی با عنوان «مذهب عاشقی» از سوی انتشارات سپیده باوران منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه شعر «مذهب عاشقی» دربرگیرنده یک منظومه و چند ترانه است.

در آغاز کتاب جمله‌ای از امام جعفر صادق (ع) مبنی بر «آیا دین جز عاشقی است؟» نقل شده است.

منظومه رضایی‌نیا چهار بخش را شامل می‌شود و این‌چنین آغاز می‌شود:
«توی چشام بخون، یه روح خسته
یه عشق زخمی، یه دل شکسته
یه حنجره ترانه ناتموم
یه جاده محو و یه عمر حروم...»

این منظومه روایتی از تزکیه نفس برای رسیدن به عشق حقیقی یعنی عشق الهی دارد و در پاییز 1382 در قالب ترانه سروده شده است.

«صدای یه قطار میاد»، «قصیه چشم و دل» و «چی باصفاس؟» نیز عنوان ترانه‌های مستقل این مجموعه هستند که به موضوع دل‌نبستن به دنیا، عشق به زندگی و انتظار برای رسیدن موعود اختصاص دارند.

عبدالرضا رضایی‌نیا متولد سال 1343 در شهرستان صومعه‌سرا است. تحصیلات حوزوی خود را را تا سطح عالی در قم گذرانده و همچنین در رشته فلسفه غرب در دانشگاه شهید بهشتی ادامه تحصیل داده است.

عضویت در شورای سردبیری و سردبیری نشریاتی همچون مجله «شعر»، «میراث جاویدان»، «طلایه» و «گنجینه»، مدیریت شبکه استانی رادیو گیلان، دبیری شورای شعر و موسیقی گیلان، مدیریت گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، عضویت در شورای عالی شعر صدا و سیما از  فعالیت‌های فرهنگی او در این سال‌ها به حساب می‌آیند.

«کفش‌های مجنون گم گشت» (مجموعه شعر)، «فرشته بفرستید» (منظومه)، «مقتل گل سرخ» (نینوایی‌ها)، «همیشه فرداست» (غزل)، «صبح قیامت به خیر!» (مجموعه شعر)، «روز چندم» (مجموعه شعر)، «کوچه باران» (منظومه ای برای نوجوانان/ کتاب و نوار)، «گلدونِ شکسته» (منظومه/ کتاب و نوار)، «بخوان؛ عین باران» ( گزیده پنج مجموعه ) و «گزینه شعرها» عنوان آثار منتشر شده رضایی‌نیا در حوزه شعر هستند.

«تاملی در نقد و شعر معاصران»، «عاشقانه با کلمات»، «کارنامه باد»، «من یوسفم پدر!»، «عشق سپید، گنجشک آبی»، «ترانه‌های عاشق آواره»، «پلاکاردها»، «ماه شیراز» و «آواره و خدایان زمین» عنوان آثار وی در حوزه ترجمه هستند.

مجموعه شعر «مذهب عاشقی» در 48 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت دو هزار و 400 تومان از سوی نشر سپیده‌باوران منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط