چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
دومین رمان الهام فلاح منتشر می‌شود

«سامار» دومین رمان الهام فلاح مراحل انتشار را طی می‌کند. به گفته فلاح، دغدغه‌های زنان در جامعه امروزی و مشکلات این قشر در نسبت با کاستی‌های فرهنگی جامعه از محورهای این اثر داستانی به شمار می‌آیند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) فلاح درباره دومین رمان خود گفت: «سامار» به معنای میوه درخت زبان گنجشک است. موضوع این رمان نیز همانند اثر قبلی‌ام درباره زنان است و قهرمان اصلی این داستان نیز یک زن است.

وی توضیح داد: در این داستان به زن و مشکلات او در ارتباط با مردان و همسرانشان پرداخته‌ام. موضوع اصلی این داستان درباره نابارور بودن یک زن است. در این داستان سعی داشتم در فضایی متفاوت به این مساله بپردازم تا دچار کلیشه‌های رایج  نشوم و طرح موضوعات تکراری نباشند.

این نویسنده درباره زمانی که صرف نگارش دومین رمانش کرده است، گفت: بیش از یک سال زمان صرف نگارش این رمان کرده‌ام و پیش از آن‌که نخستین کتابم را به ناشر بسپارم، کار نوشتن این اثر آغاز شده بود.

وی ادامه داد: در این کتاب در حقیقت دو داستان به‌طور موازی در کنار هم پیش می‌روند. یکی از داستان‌ها به شخصیت اصلی رمان و زندگی و دغدغه‌های زمان حال او اختصاص دارد و داستان دیگر به زنی متعلق به چند نسل قبل از او و در زمان ناصرالدین شاه می‌پردازد، اما وجه اشتراک این دو زن در ناتوانی آن‌ها در باروری است.

وی در پایان افزود: این رمان در 180 صفحه مراحل اداری انتشار را از سوی نشر ققنوس طی می‌کند و احتمال دارد تا نمایشگاه کتاب سال آینده آماده چاپ شود. همچنین اکنون دو رمان دیگر نیز در دست نگارش دارم که سعی کرده‌ام از نظر ساختاری تفاوت‌هایی با این رمان و رمان قبلی‌ام داشته باشند.

الهام فلاح متولد 1362 است. نخستین رمان او با عنوان «زمستان با طعم آلبالو» در 288 صفحه، شمارگان هزار و 650 صفحه و قیمت هفت هزار و 500 تومان، بهار امسال از سوی نشر ققنوس منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط