سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸

نشست فردا چهارشنبه از سلسله برنامه‌های «کارگاه داستان‌خوانی» بنیاد ادبیات داستانی به موضوع «مکتب مدرنیسم» اختصاص دارد. به گفته احسان عباسلو مدرس این کارگاه‌ها، آشنایی با تحولات چشمگیر مکتب مدرنیسم برای فعالان حوزه داستان اهمیت به‌سزایی دارد.-

عباسلو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب (ایبنا)، درباره موضوع نشست این جلسه کارگاه داستان‌خوانی توضیح داد: چهارشنبه هر هفته «کارگاه داستان‌خوانی» در بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان برگزار می‌شود. موضوع این هفته به بررسی «مکتب مدرنیسم» و هفته آینده به بحث «مکتب پست مدرنیسم» اختصاص دارد.

وی ادامه داد: مدرنیسم نقطه عطفی در ادبیات به حساب می‌آید و سبک‌های رایج در فرم ادبی و به نوعی حتی فلسفه بینش نسبت به جایگاه انسان را تغییر داد و در حقیقت مدرنیسم تحول فلسفی و ادبی ایجاد کرد، اما تحول ادبی آن بسیار چشمگیرتر بود و تغییراتی را در دیگر مکتب‌ها ایجاد کرد.

این نویسنده افزود: در حقیقت مکتب مدرنیسم با ایجاد تحول ادبی، نویسندگان شاخصی را پرورش داد. بنابراین آگاهی از این مکتب و آشنایی با ویژگی‌های آن برای افرادی که در حوزه داستان فعالیت می‌کنند، اهمیت بسزایی دارد.

وی یادآور شد: برهمین اساس دو نشست از کارگاه‌های داستان‌خوانی بنیاد طی این هفته و هفته آینده به موضوع مکتب مدرنیسم و پست مدرنیسم اختصاص یافته است.

نشست بررسی «مکتب مدرنیسم» چهارشنبه (10 آبان) از ساعت 15 تا 17 در بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان؛ واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی (فرصت سابق)، شماره 88 برپا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط