پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۱
کتاب جدیدی از کورت وونه‌گات به ایران می‌آید

مجموعه داستان جدیدی از کورت وونه‌گات، نویسنده امریکایی، در ایران منتشر می‌شود. این کتاب که «انفیه‌دان باگومبو» نام دارد، توسط روحی افسر و شهرزاد مهدوی به فارسی ترجمه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب جدیدی از کورت وونه‌گات، نویسنده امریکایی و خالق آثاری چون «سلاخ خانه شماره ۵» در ایران منتشر می‌شود.

این مجموعه داستان که «انفیه‌دان باگومبو» نام دارد، در سال ۱۹۹۹ با عنوان « Bagombo Snuff Box» توسط این نویسنده به رشته تحریر در آمده است. 

کورت وونه‌گات جونیور در سال ۱۹۲۲ در شهر ایندیاناپولیس در ایالت ایندیانا به دنیا آمد.

وی در رشته زیست‌ شیمی تحصیل کرد و از دانشگاه کورنل فارغ‌التحصیل شد، سپس در ارتش نام‌نویسی کرد و برای نبرد در جنگ جهانی دوم به اروپا اعزام شد. این نویسنده در جنگ به دست نیروهای آلمانی اسیر و در شهر درسدن زندانی شد و در همین دوره شاهد بمباران این شهر توسط بمب‌افکن‌های متفقین بود که بیش از صد و سی و پنج هزار نفر کشته به جا گذاشت. این تجربه بعد‌ها باعث خلق شاهکار ادبی او «سلاخ خانه شماره ۵» شد.

وونه‌گات پس از پایان جنگ و بازگشت به ایالات متحده آمریکا، در دانشگاه شیکاگو به تحصیل مردم‌شناسی پرداخت و سپس به عنوان تبلیغات‌چی برای شرکت جنرال الکتریک مشغول به کار شد، تا سال ۱۹۵۱ که با نهایی شدن انتشار اولین کتابش، «پیانوی خودکار»، این کار را ترک کرد و تمام‌وقت مشغول نویسندگی شد.

این نویسنده در روز ۱۱ آوریل ۲۰۰۷ در سن هشتاد و چهار سالگی در منزل شخصی خود درگذشت. علت مرگ وی صدمه مغزی ناشی از سقوط اعلام شد.

پس از مرگ این نویسنده، اقبال بیشتری نسبت به آثار او در اکثر نقاط جهان شکل گرفت ،به طوری که اکثر کتاب‌های او در ایران تجدید چاپ شد. 

ترجمه روحی افسر و شهرزاد مهدوی از مجموعه داستان «انفیه‌دان باگومبو»، پس از طی مراحل انتشار توسط انتشارات کلاغ سفید به بازار کتاب ایران عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط