شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
مراسم بزرگداشت و تولد 88 سالگی مرتضی احمدی در خانه هنرمندان

مراسم بزرگداشت مرتضی احمدی به بهانه 88 سالگی این هنرمند و نویسنده، سه‌شنبه، 9 آبان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. مرتضی احمدی نویسنده کتاب‌هایی چون «کهنه‌های همیشه نو»، «فرهنگ بروبچه‌های تهرون» و «پرسه در احوالات ترون و ترونيا» است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سه‌شنبه، 9 آبان مصادف با سالروز 88 سالگی مرتضی احمدی بازیگر، نویسنده، صداپیشه، پیش پرده خوان، ضربی‌خوان و کارگردان تئاتر است. به همین مناسبت مراسمی از سوی خانه هنرمندان ایران و مرکز موسیقی بتهوون برای او برگزار خواهد شد. 

این مراسم سه‌شنبه ساعت 18  در تالار جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار می شود. در این برنامه چهره‌های مطرح عرصه سینما، تلویزیون، موسیقی، تئاتر و رادیو حضور خواهند داشت. در این مراسم از آلبوم موسیقی جدید مرتضی احمدی نیز رونمایی خواهد شد. 

مرتضی احمدی نویسنده و پژوهشگر كتاب‌های «فرهنگ اصطلاحات برو‌بچه‌های تهرون»، «كهنه‌های همیشه نو؛ ترانه‌های تخت حوضی»، «پرسه در احوالات ترون و ترونيا» و «فرهنگ ناخنک» است. 

از فيلم‌های سينمایی‌ اين هنرمند می‌توان به «گراند سينما»، «ستاره بود»، «سلطان صاحب‌قران» اشاره کرد. برخی از نمایش‌هایی که احمدی در آن‌ها به عنوان بازیگر حضور داشته عبارتند از «عروسی فيگارو» «هزار و يک‌شب»، «خسيس» و «مريض خيالی».

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    درود بر مرتضی احمدی، هنرمند مردمی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط