شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
نهاوند با کتاب همگام و همراه می‌‌شود

به‌ مناسبت گرامیداشت هفته کتاب(20 تا 27 آبان‌ماه) در کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند استان همدان برنامه‌های ویژه و جشن کتاب برپا خواهند شد.-

زینب سیف، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر اظهار کرد: اداره کتابخانه‌های این شهرستان به‌ مناسبت هفته کتاب برنامه‌هایی را در سطوح بخش‌ها و کتابخانه‌ها اجرا می‌کند. همچنین کتابخانه‌های شهرستان نهاوند به ‌مناسبت این هفته آذین‌بندی می‌شوند.

وی با بیان این‌که این اداره می‌کوشد 22 آبان‌ماه جشن کتاب را برگزار کند، ادامه داد: تجلیل از مسن‌ترین و خردسال‌ترین اعضا، خادمان کتاب و اعضای نمونه و خانواده‌های برتر در این جشن صورت می‌گیرد.

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان نهاوند گفت: نصب تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر و تبلیغ کتاب و کتابخوانی در ماشین‌های مسافربری، از دیگر برنامه‌های اداره کتابخانه‌های این شهرستان است که با هدف افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌ای و اهدای کتاب به کتابخانه‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: اداره کتابخانه‌های نهاوند در نظر دارد مانند سال‌های گذشته با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، نمایشگاه و فروشگاه کتاب را در کتابخانه‌ «آیت‌الله نهاوندی» برپا کند. معمولا نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب در این هفته با استقبال خوب عموم روبه‌رو می‌شوند.

سیف بیان کرد: اکنون مراحل احداث کتابخانه‌های «گیان» و «برزول» در مرحله پایانی و محوطه‌سازی‌اند و اگر فرماندار نهاوند این کتابخانه‌ها را تا هفته کتاب به اداره کتابخانه‌های شهرستان نهاوند تحویل دهد، پیش‌بینی می‌شود در هفته کتاب مراسم افتتاحیه این کتابخانه‌ها را هم برگزار کنیم.

وی درباره سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها عنوان کرد: اداره کتابخانه‌های شهرستان نهاوند مبلغ 120 میلیون ريال را بابت سهم نیم درصد شش ماه نخست امسال از شهرداری دریافت کرده است. البته این مبلغ از درآمد کل شهرداری‌ها نیست بلکه از بخشی از درآمد آنان به ‌شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط