دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
حضور وزیر ارشاد در مراسم افتتاح بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس

بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود. در این کنگره از دو شاعر پیشکسوت عرصه شعر دفاع مقدس تجلیل خواهد شد._

حبیب‌الله رزمجویی، مسوول دبیرخانه کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از حضور 130 نفر از شاعران برگزیده جشنواره‌های استانی در بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس خبر داد و گفت: 50 نفر از پیشکسوتان این عرصه نیز در این کنگره شرکت خواهند کرد. 

وی از سیمین‌دخت وحیدی، علی‌محمد مودب، حمید‌رضا شکارسری، رضا اسماعیلی ، بیژن ارژن، محمدرضا سهرابی‌نژاد، حسین اسرافیلی، محمد‌جواد محبت، عباس براتی‌پور و عباس باقری به عنوان گروهی از پیشکسوتانی یاد کرد که به این کنگره دعوت شده‌اند و ادامه داد: قرار است از محمدجواد محبت و عباس باقری به عنوان دو شاعر پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل شود. 

حبیب‌الله رزمجویی با بیان این‌که در روز افتتاحیه بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس دکتر سیدمحمد حسینی،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی خواهد کرد، یادآور شد: بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس فقط با حمایت استانداری تبریز برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم این کنگره را در سال‌های آینده با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کنیم. 

وی با اشاره به رونمایی از سه عنوان کتاب «ميدان‌هاي تحرير»، «لغت‌نامه ماهيان» و «پر‌نده‌اي كه از سرزمين من به پرواز درآمده» در بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس گفت: 10‌ هزار قطعه شعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود که از این میان دو‌ هزار اثر برگزیده با نظر دبیر علمی بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس در این کتاب‌ها منتشر شده‌اند. علاوه بر این ویژه‌نا‌مه‌ای که مصاحبه با داوران و برگزیدگان این کنگره را در بر دارد نیز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت. 

بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس از دوشنبه هشتم آبان‌ماه 91 در شهر تبریز برپا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط