دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹
شکوفایی فطرت الهی با توجه به عناصر پنج‌گانه

شکوفایی فطرت الهی رویکرد کتاب درسی «فارسی» ششم ابتدایی است. این اثر با توجه به عناصر پنج‌گانه علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر و نیز بر پایه چارچوب برنامه درسی فارسی دوره ابتدایی سازماندهی و تالیف شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در راستای افزوده شدن پایه ششم ابتدایی به پایه‌های تحصیلی ابتدایی، کتاب درسی «فارسی» ششم ابتدایی توسط گروهی از مولفان دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش به نگارش درآمده است.

این اثر مبتنی بر برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران تالیف شده و جلوه‌های آن در چهار پهنه خود، خلق، خلقت و خالق و نیز بر پایه چارچوب برنامه درسی فارسی دوره ابتدایی سازماندهی شده است.

مولفان در نگارش این اثر بسیاری از مفاهیم اجتماعی، هنری، دینی، علمی و حتی ریاضی را با استفاده از شیوه‌های قصه و شعر ارایه کرده‌اند.

کتاب درسی «فارسی» ششم ابتدایی با ایجاد فرصت‌های مناسب برای مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های کلاسی زمینه‌های تقویت مهارت‌های گوش دادن، سخن گفتن، خواندن، نوشتن و اندیشیدن را فراهم می‌کند.

در این اثر به موضوع تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، پژوهش، اندیشه‌ورزی، پرورش تفکر، نقد و تحلیل توجه وافری شده است.

کتاب درسی «فارسی» ششم ابتدایی از هفت فصل تشکیل شده است. «آفرینش و زیبایی»، «زبان و ادبیات»، «دین و اخلاق»، «آداب زندگی»، «نام آوران»، «ایران من» و «فرهنگ و هنر» عناوین این فصل‌ها را تشکیل می‌دهند.

چاپ نخست کتاب «فارسی» ششم ابتدایی اثر گروهی از مولفان دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی با 120 صفحه از سوی اداره کل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی در میان مدارس ابتدایی توزیع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط