یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲
«صدفی با هزار مروارید»؛ خواندنی‌هایی برای 365 روز سال

«صدفی با هزار مروارید» مجموعه‌ای از اطلاعات گوناگون متن‌های مختلف فارسی است که عبدالرحیم سرامی آن‌چه در طول سال‌ها خوانده و آموخته در قالب کتابی گردآوری کرده است. وی معتقد است این کتاب برای 365 روز سال کاربرد دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «صدفی با هزار مروارید» شامل دانستنی‌ها، سخنان، داستان‌های حکمت‌آمیز، ریشه‌های امثال‌وحکم، لطیفه، شعر، وقایع مهم تاریخی و چهره‌های تاریخی است. این کتاب را می‌توان در حوزه فرهنگ عامه دسته‌بندی کرد، چرا که در بخش‌های مختلف آن رویکردی به گذشته تاریخی، فرهنگی و آداب و رسوم ایران دارد. 

نویسنده کتاب «صدفی با هزار مروارید» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این کتاب برگرفته از کتاب‌های گوناگونی است که در طول سال‌ها خوانده و نکته‌های آن‌ها را یادداشت کرده‌ام و می‌خواستم اثری برجای بگذارم، بنابراین این نوشته‌ها را گردآوری و چاپ کردم.

سرامی افزود: این کتاب دربردارنده خواندنی‌هایی برای سیصدوشصت‌وپنج روز سال است و در واقع مجموعه‌ای از اطلاعات عمومی سودمندی است که خواننده را خسته نمی‌کند و در همان حال اطلاعات فرد را نیز بالا می‌برد.

وی توصیه کرد: انسان باید از فرصت‌ها استفاده کند و کتاب بخواند، چرا که هر آن‌چه مورد نیاز زندگی انسان است در کتاب پیدا می‌شود.
خواندن این کتاب برای یک روز نیست بلکه خواننده می‌تواند آن را در هر زمان که نیاز به اطلاعات عمومی یا مطالعه جانبی دارد، استفاده کند. 

دکتر قدمعلی سرامی، استاد زبان و ادبیات فارسی در مقدمه این کتاب نوشته است: «یکی از ارثیه‌هایی که مردم برای بازماندگان از خود بر جای می‌گذارند نوشته‌های رهنمون است، معروف‌ترین کتاب از این دست قابوسنامه نام دارد که امیر قابوس وشمگیر برای پسر نوجوان خویش گیلانشاه به کتابت درآورده است. این شیوه، شیوه‌ای جهانی است، در فرهنگ‌های دیگر هم به این سنت برمی‌خوریم. همچنین از این دست کتاب‌ها می‌توان به «نامه‌های پدری به دخترش» از پاندیت نهرو و نامه چارلی چاپلین به دخترش جرالدین یاد کرد.»

عبدالرحیم سرامی، متولد 1320 در رامهرمز و دارای مدرک کارشناسی زمین‌شناسی است، وی بازنشسته سازمان انرژی اتمی ایران است و نخستین کتابش را با نام «صدفی با هزار مروارید» منتشر کرده است.

این کتاب در 211 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 6 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات ترفند راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها