شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
نخستین نشست تخصصی «تاريخ جغرافيا در ايران» برگزار می‌شود

نخستین نشست تخصصی «تاريخ جغرافيا در ايران» یکشنبه (30 مهرماه) در آرشیو سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود. در این نشست متخصصان به بررسی کتاب «دومین اطلس جغرافیایی دوره قاجار: شامل نقشه‌های ایران، تهران و قاره‌های جهان در 120 سال قبل» می‌پردازند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، نخستین نشست تخصصی «تاريخ جغرافيا در ايران» که با عنوان «بررسی اطلس‌های جغرافیایی دوره قاجار» برگزار می‌شود، به معرفی و نقد كتاب «دومین اطلس جغرافیایی دوره قاجار: شامل نقشه‌های ایران، تهران و قاره‌های جهان در 120 سال قبل» می‌پردازد.
 
جواد صفی‌نژاد، غلامرضا سحاب و سعید بختیاری در این نشست به معرفی «دومین اطلس جغرافیایی در عصر قاجار» که در سال 1319 قمری برابر با 1901 میلادی منتشر شده است، می‌پردازند.
 
این اطلس از آثار «محمدرضا مهندس» مشهور به مهندس‌الملک است كه در مدرسه دارالفنون ریاضیات عالیه، جغرافیا، هیات و نقشه‌كشی تدریس می‌کرد. 

نشست تخصصی «تاریخ جغرافیا در ایران» ساعت 10 صبح در آرشیو سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود و شرکت در آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها