شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
دومین جلد «حقوق اساسی در قرآن» نوشته می‌شود

حجت‌الاسلام محمد اخوان دومین جلد از مجموعه «حقوق اساسی در قرآن» را می‌نگارد. او در دومین جلد کتاب خود به تبیین «حق حیات در قرآن» می‌پردازد.-

دکتر اخوان، مدیر گروه معارف دانشگاه کاشان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به این که دومین جلد کتابش در تداوم موضوعات و مباحث نخستین جلد تدوین خواهد شد، اظهار کرد: هریک از جلدهای این مجموعه به تبیین یکی از حقوق اساسی انسان از نگاه قرآن کریم اختصاص دارد.

وی با بیان این که نخستین جلد این کتاب به بررسی حقوق اساسی انسان از نگاه آیات قرآن اختصاص داشت، توضیح داد: هریک از جلدهای بعدی این مجموعه به تفکیک یکی از این حقوق را بررسی می‌کنند. به عنوان نمونه نخستین حق اساسی انسان که در قرآن عنوان شده است «حق حیات» نام دارد. جلد دوم به تفصیل این حق و ابعاد آن را می‌کاود. 

نویسنده کتاب «حقوق اساسی در قرآن» پیش‌بینی می‌کند تالیف این مجموعه تا جلد چهارم یا پنجم ادامه یابد. وی حق امنیت به معنای حق صیانت از حق حیات را حق بعدی دانست که قرآن برای انسان قایل است و گفت که سومین جلد این مجموعه به این موضوع خواهد پرداخت. 

دکترای علوم قرآن و حدیث حق مسکن و تغذیه، حق آزادی به معنای آزادی فکری و دانستن را از  حقوق اساسی انسانی دانست که در سایر جلدهای این مجموعه به تفصیل به این مباحث می‌پردازد.

انتشارات مرسل کاشان چاپ و نشر این مجموعه را بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها