چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
رونمایی از کتاب «آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»

آیین رونمایی از کتاب «آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» به زبان فرانسه در پاریس برگزار شد. این کتاب به‌قلم محمدرضا مجیدی، سفیر و نماینده دایم ایران در یونسکو تالیف شده است. زارعی‌نجفدری، مشاور رییس جمهوری گفت: این کتاب مبانی اعتقادی و اصول فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نظام را تبیین می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، آیین رونمایی از کتاب «آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» به زبان فرانسه با حضور علی زارعی‌نجفدری مشاور رییس‌جمهوری، محمدرضا مجیدی سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو، پاپا مومار دیوپ، سفیر سنگال در یونسکو و رییس‌ گروه کشورهای اسلامی به همراه جمعی از فرهیختگان فرانسه زبان در محل نمایندگی فرهنگی ایران در پاریس برگزار شد. 

زارعی‌نجفدری، در سخنانی با اشاره به این‌که خاستگاه انقلاب اسلامی ایران مردمی و آرمانش دینی است، اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی به‌خوبی و بسیار دقیق، تبیین‌کننده مبانی اعتقادی و اصول فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نظام است. 

وی با قدردانی از محمدرضا مجیدی، سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو به‌عنوان نویسنده کتاب و مسعود اخوان کاظمی، رایزن فرهنگی ایران در فرانسه و همکارانش برای میزبانی این مراسم گفت: تردیدی ندارم که ترجمه و انتشار این قانون به زبان‌های مختلف و آشنایی فرهیختگان و نخبگان با آن، موجب تغییر بسیاری از دیدگاه‌ها و نظریه‌هایی خواهد شد که بر اساس تبلیغات منفی رسانه‌های غربی بر ضد جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است. 

زارعی‌نجفدری با اشاره به این‌که بیش از 98 درصد مردم به قانون اساسی تدوین شده توسط نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی، رای مثبت داده‌اند، افزود: این قانون، شاخصه‌های متعدد و دقیقی دارد. 

در ادامه این مراسم محمدرضا مجیدی، سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو با اشاره به ضرورت‌های ترجمه کتاب آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به زبان فرانسه گفت: در دو دوره حضور در پاریس و در گفت‌وگو با استادان دانشگاه و نخبگان و فرهیختگان فرانسوی زبان، به این نتیجه رسیدم که ترجمه این کتاب، ضروری است. 

وی گفت: متاسفانه پس از گذشت بیش از سی‌وسه سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هنوز در فرانسه، قانون اساسی پیش از انقلاب استفاده می‌شود و این قانون اصلاح و تتمیم شده قانون اساسی مشروطه است.

همچنین در این مراسم پاپا مومار دیوپ، سفیر سنگال در یونسکو و رییس‌گروه کشورهای اسلامی گفت: من از نزدیک تلاش‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و منافع کشورهای اسلامی در یونسکو و فراهم کردن زمینه گفت‌وگوها و تعامل فرهنگ‌ها را مشاهده کرده‌ام.

وی ادامه داد: مجیدی آثار مختلفی را منتشر کرده و برای فعال کردن گروه کشورهای اسلامی اقدام‌های ارزنده‌ای انجام داده است. 

سفیر سنگال افزود: انتشار کتاب «آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» نشانه دغدغه و علاقه‌مندی وی به تعاملات فرهنگی و آگاه‌سازی و شناساندن ملت‌ها و ارزش‌های جوامع و فرهنگ‌ها به یکدیگر است. 

مسعود اخوان کاظمی، رایزن فرهنگی ایران در فرانسه در این مراسم اظهار کرد: کتاب «آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» باید سال‌ها پیش از این منتشر می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها