جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
«جمهوری پنجره‌ها» به سراغ شعر سپید استان البرز رفت

مجموعه‌ای از شعر سپید شاعران استان البرز در دفتری با عنوان «جمهوری پنجره‌ها» به کوشش علیرضا عباسی گردآوری شده و از سوی نشر سخن‌گستر در دست چاپ است./

عباسی درباره این مجموعه به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: «جمهوری پنجره‌ها» مجموعه‌ای جامع از شعر شاعران سپیدسرای استان البرز است که در سال‌های اخیر فعالیت ادبی داشته‌اند.

وی افزود: به‌‌طور کلی در این کتاب از 90 شاعر و از هر شاعر به‌طور متوسط یک تا سه قطعه شعر آمده است.

این شاعر درباره نحوه گزینش شعرهای چنین مجموعه‌ای توضیح داد: گزینش شعرهای این مجموعه با وسواس ویژه‌ای صورت گرفته است و به مسایلی چون قدرت و ساختار شعری، ذهنیت شاعر و محتوای آثار توجه داشته‌ام.

وی ادامه داد: پیش از تدوین این کتاب از شاعران استان البرز و به‌ویژه شاعران جوان خواسته بودم یک یا چند نمونه از آثار خود را در قالب سپید برای من ارسال کنند تا از میان این آثار، اشعار را انتخاب و در کتاب ارایه کنم.

عباسی در پایان افزود: این کتاب به سفارش نشر سخن گستر تدوین شده است و چند ماهی می‌شود که مراحل اداری انتشار آن از سوی این انتشارات طی می‌شود، اما کتاب هنوز به چاپ نرسیده است.

این شاعر پیش‌تر نیز در گفت‌و‌گویی با «ایبنا» از انتشار دومین دفتر شعرش با عنوان «مرمت خواب‌های کوتاه» از سوی انتشارات به‌نگار و سومین مجموعه شعرش با عنوان احتمالی «تفاوت آتش‌ها در روشن شدنشان است» از سوی نشر مروارید خبر داده بود. 

«مرمت خواب‌های کوتاه» 60 قطعه شعر کوتاه و نیمه بلند از سروده‌های اجتماعی شاعر طی سه سال اخیر را شامل می‌شود. «تفاوت آتش‌ها در روشن‌ شدنشان است» نیز دربرگیرنده ترکیبی از سروده‌های کوتاه و بلند سپید شاعر در 100 صفحه است.

علیرضا عباسی متولد 1353 است. «پروانه‌ای از متن خارج می‌شود» عنوان نخستین مجموعه شعر اوست كه سال 1390 در 104 صفحه از سوی انتشارات آهنگ دیگر منتشر و راهی بازار کتاب شد. این مجموعه 56 قطعه شعر در قالب سپید را در برمی‌گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط