یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
حضور پدیدآورندگان آثار در نمایشگاه فرانکفورت ضرورت دارد

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از شصت‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت استقبال چشمگیر متخصصان حوزه نشر از این نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و گفت: باید با یک برنامه‌ریزی دقیق زمینه را برای حضور پدیدآورندگان آثار نیز در سال‌های آینده فراهم کنیم.-

غلامرضا خواجه‌سروی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: حضور پدیدآورندگان آثار در نمایشگاه کتاب فرانکفورت باعث می‌شود تا کسانی که علاقه‌مندند تا با فرهنگ غنی اسلام‌ آشنا شوند، به صورت مستقیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و به ذخایر فرهنگی ایران پی ببرند.

وی در ادامه سخنانش گفت: این اقدام هم به معرفی آثار به جهانیان کمک می‌کند و هم می‌تواند برای پدیدآورندگان آثار نوعی امتیاز محسوب شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بخش‌های مختلف شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: متاسفانه غرفه جمهوری اسلامی ایران در دو بخش «دانشگاهی» و «حوزوی» به صورت قدرتمند ظاهر نشده است.

خواجه‌سروی در ادامه سخنانش گفت: البته این نقص به این معنا نیست که ما در این دو بخش با کمبود آثار فاخر مواجهیم بلکه کتاب‌های ارزشمند و کاربردی زیادی در این دو حوزه تولید شده‌اند اما شاید به دلیل نداشتن زمان کافی برای شناسایی و معرفی آثار مناسب یا نبود شبکه‌های اطلاع‌رسانی کافی با این خلاء در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت روبه‌رو شده‌ایم. امیدوارم که سال‌های آینده بتوانیم در دو بخش مذکور غنی‌تر شرکت کنیم.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که نمایشگاه کتاب فرانکفورت مکان مناسبی برای تبادل فرهنگی محسوب می‌شود، افزود: شناساندن آثار فرهنگی ایران و همچنین فرهیختگان و دانشمندان ایرانی به سایر کشورهای دنیا از دیگر فواید شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به شمار می‌آیند.

وی اظهار کرد: تعداد ناشران ایرانی شرکت‌کننده در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت قابل تحسین است اما این ظرفیت وجود دارد که در سال‌های آینده ناشران بیشتری شرکت کنند.

خواجه‌سروی گفت: غرفه ایران از نظر ظاهری به صورت کامل بیانگر شان و منزلت نظام جمهوری اسلامی ایران و از نظر مکانی نیز نسبت به سال‌های گذشته در مکان مناسب و مشرف با غرفه‌های اروپایی است که این امر به ترویج و تبلیغ فرهنگ غنی ایران کمک شایانی می‌کند.

شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت امروز (23 مهر) به کار خود پایان می‌بخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط