پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
تجمیع ناشران ایرانی در یک غرفه نمایشگاه کتاب فرانکفورت

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ناشران ایرانی از سال آینده با هدف صرفه جویی در هزینه ها و حضور منسجم تر در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت در یک غرفه تجمیع می شوند و به ارایه آثار خود می پردازند._

علی اسماعیلی در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این باره اظهار کرد: با هدف حمایت از ناشران و حضور منسجم و پررنگ تر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت تصمیم داریم با هماهنگی ناشران و برنامه ریزی صحیح و کار کارشناسی، همه ناشران علاقه مند را از سال آینده در یک غرفه تجمیع کنیم. 

وی حضور منسجم و بابرنامه را در این نمایشگاه ضرورت و مطالبه همه جانبه دانست و افزود: به همین منظور بلافاصله پس از پایان نمایشگاه فرانکفورت، ناشران و دست اندرکاران شرکت کننده در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را دعوت می کنیم و ضمن ارزیابی حضور امسال از نقطه نظرها و پیشنهادهای آن ها برای برنامه ریزی و حضور با برنامه و منسجم در سال آینده به صورت یک غرفه استفاده خواهیم کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نمایشگاه کتاب فرانکفورت فرصت مناسبی برای ارایه آخرین دستاوردهای فرهنگی همه کشورها محسوب می شود. همچنین این نمایشگاه فرصت مذاکره میان ناشران دنیا را فراهم می کند.

اسماعیلی با قدردانی از دست اندرکاران راه اندازی غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نمای غرفه ایران را بسیار شایسته ارزیابی کرد و گفت: استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از غرفه ایران بیانگر علاقه مندی آن ها برای حضور ایران در این نمایشگاه است؛البته نواقصی هم وجود دارد که امیدوارم با تمهیدات لازم غرفه ایران در سال های آینده پررونق تر برپا شود.

وی با اشاره به مفید و مناسب بودن کتاب های عرضه شده در غرفه ایران گفت: غرفه ایران در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که «ترجمه جاده دو طرفه است» آثار متعددی را به زبان فرانسه ترجمه و ارایه کرده است. 

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را  فعال دانست و گفت: غرفه ایران با حضور موثر در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نبود خود را در نمایشگاه سال گذشته جبران کرده است.

شصت و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت تا 14 اکتبر 2012 (23 مهر) در فرانکفورت برپا است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط