شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
برگزاری نمایشگاه کتاب در پیرانشهر

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی از برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب از 20 تا 28 آبان ماه همزمان با هفته کتاب در سالن هلال احمر این شهرستان با حضور 12 ناشر خبر داد.-

قادر مرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به برگزاری 16 دوره نمایشگاه کتاب در شهرستان پیرانشهر عنوان کرد: این نمایشگاه با عرضه پنج هزار عنوان کتاب و 30 هزار جلد کتاب با موضوع‌های عمومی و ارایه 40 درصد تخفیف، آثار را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

وی درباره نقاط قوت و ضعف برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در این شهرستان گفت: استقبال از کتاب‌های دینی به علت وجود حوزه‌های علمیه در این شهرستان بسیار بالاست و فروش کتاب در نمایشگاه‌های برگزارشده رضایت‌بخش است اما عرضه کتاب‌های قدیمی، گران شدن کاغذ و به تبع آن، بالا رفتن بهای کتاب و کافی نبودن این تخفیف 40 درصدی برای مخاطبان، از مشکلات فروش كتاب در اين نمايشگاه است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیرانشهر با انتقاد از ارایه کتاب‌های چاپ قدیم در حوزه‌های علمی و دانشگاهی در نمایشگاه‌های کتاب این شهرستان اظهار کرد: ارایه نسخه قدیمی کتاب‌ها با مضمون تاریخی و عمومی مشکلی برای محتوای کتاب ایجاد نمی‌کند اما عرضه کتاب‌های چاپ قدیم در حوزه‌های علمی و دانشگاهی بدون اعمال تغییرات و اصلاحات جدید، برای مخاطب مشکل ساز است و نیاز مطالعاتی آنان را تامین نمی‌کند. 

مرادی با اشاره به مزیت پرداخت هزینه کمتر برای خرید کتاب‌های چاپ قدیم در نمایشگاه‌های کتاب گفت: در صورتی که محتوای کتاب عمومی باشد یا کتاب‌های تخصصی دچار حذف و اضافه محتوایی نشده باشند، خرید این کتاب قدیمی با هزینه کمتر و قابلیت استفاده برای مخاطب، به صرفه‌تر است.

وی با بیان این‌که سرانه مطالعه در استان‌‌ها با تامین نیاز‌های مطالعاتی هر شهرستان متناسب با سلیقه، گرایش و نیاز آن منطقه افزایش می‌یابد، عنوان کرد: متاسفانه در کتابخانه‌های پیرانشهر کتاب‌هایی با زبان کُردی موجود نیست و این نیاز به عنوان یک ضرورت در صورت در نظر گرفتن اعتبار می‌تواند از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برطرف شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر افزود: نهاد کتابهانه‌های کشور نیز با ارسال کتاب‌های مورد نیاز بر اساس درخواست مسوولان فرهنگی همچون متصدیان کتابخانه‌ها، می‌تواند مشکل منابع کتابخانه‌های شهرستانی را مرتفع کند.

مردای با اشاره به توسعه منابع دیداری و شنیداری در کتابخانه‌های شهرستانی و ضرورت راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال در استان‌ها اظهار کرد: توسعه کتابخانه‌های دیجیتال بسیار کند بوده و کمبود وسایل ارتباط جمعی در کتابخانه‌ها مانع بزرگی برای افزایش سرانه مطالعه و جذب افراد به کتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط