چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷
اعلام برنامه‌های جنبی سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس

سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس، با برنامه‌های متنوعی در طول برگزاری همراه خواهد بود که سرای اهل قلم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نویسندگان شاخص دفاع‌مقدس، این برنامه‌ها را هدایت خواهند کرد.-

سید جلیل موسوی، مسوول کمیته جنبی سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از برگزاری جلسه‌های نقد و بررسی آثار دفاع‌مقدس به عنوان یکی از این برنامه‌های حاشیه‌ای این نمایشگاه‌ یاد كرد و گفت: در این برنامه تاکنون، بررسی کتاب «نبرد هسجان» نوشته محمد محمودی نورآبادی قطعی شده و قرار است،  23 مهرماه از ساعت 16 تا 18 از سوی کارشناسان مورد ارزیابی قرار گیرد. 

وی افزود: همچنین جلسه پرسش و پاسخ درباره کتاب «پایی که جا ماند» با حضور سید ناصر حسینی نویسنده این کتاب برگزار خواهد شد. سید فرشید سادات شریف از نویسندگان استان فارس، تاکنون برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده است.

معاون فرهنگی سپاه فجر استان فارس در ادامه، از سخنرانی غلامرضا کافی، خالق مجموعه شعر «دستی بر آتش» در این نشست‌ها خبر داد و گفت: در این برنامه‌ها با حضور تحلیلگران نام آشنا همچون دکتر علی‌اکبر رائفی‌پور، می‌کوشیم بازدیدکنندگان را با جنگ تحمیلی و جنگ نرم آشنا کنیم. همچنین محمدرضا سرشار 24 مهر‌ماه 91 درباره ادبیات داستانی دفاع‌مقدس سخنرانی خواهد کرد.

وی از حضور شاعرانی همچون احد ده‌بزرگی، محمد حسین جعفریان و غلامرضا کافی در برنامه گردهمایی شاعران دفاع‌مقدس، به عنوان دیگر برنامه‌ کمیته جنبی نمایشگاه یاد کرد و ادامه داد: در غرفه نویسندگان استان فارس هم نویسندگان دفاع‌مقدس شیراز چون اکبر صحرایی و محمد محمودی نورآبادی حضور خواهند داشت.

موسوی از برپایی برنامه‌ای با همکاری «سرای اهل‌قلم» در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: در این غرفه، از پنج نویسنده کشوری و استانی دعوت خواهیم کرد که به سخنرانی بپردازند. تاکنون با سیده زهرا حسینی نویسنده کتاب «دا» و سعید عاکف نویسنده «خاک‌های نرم کوشک» برای حضور در این برنامه‌ها صحبت شده است.

وی اضافه کرد: برپایی فرهنگسرای پایداری، فرهنگسرای کتاب و فرهنگسرای کودک، از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس شیرازند. ارایه مشاوره‌های خانوادگی و قصه‌گویی برای کودکان با رویکرد دفاع‌مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت نیز از برنامه‌های فرهنگسرای کودک هستند.

موسوی همچنین از برگزاری برنامه‌ای در کنار ماکت‌های عملیات‌های کربلای پنج و والفجر هشت خبر داد و گفت: در این برنامه با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، با دعوت از پیشکسوتان روایتگری دفاع‌مقدس استان فارس، به روایت آنچه در این عملیات‌ها گذشت، خواهیم پرداخت.

معاون فرهنگی سپاه فجر استان فارس عنوان كرد: کانون پرورش فکری کودکان با ارایه تولیدات فکری و فرهنگی و نیز برگزاری مسابقه‌های نقاشی و خطاطی این نمایشگاه را همراهی خواهد کرد. آثار نقاشی و خطاطی در این مسابقات پس از روایت راویان دفاع‌مقدس از سوی کودکان و نوجوانان خلق خواهند شد.

سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس، 22 مهرماه 91 با حضور رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهر شیراز افتتاح خواهد شد اما بازدیدکنندگان می‌توانند از روز 21 مهر ماه به مدت هشت روز از این نمایشگاه دیدن کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها