چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹
کتابی درباره تاثیرات مصرف همزمان دارو و غذا منتشر می‌شود

انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور به زودی کتابی را درباره تداخلات دارو و غذا منتشر می‌کند. در این اثر به مخاطب آموزش داده می‌شود که مصرف همزمان چه داروها و غذاهایی از قدرت تاثیر دارو می‌کاهد.-

فرهاد وحید، یکی از مولفان کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این خبر که نگارش و ویرایش این کتاب به پایان رسیده است اظهار کرد: کتاب «مروری بر تداخل دارو و غذا» در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در نوبت چاپ قرار گرفته و امیدواریم به‌زودی روانه بازار کتاب شود. 

مولف «مروری بر تداخل دارو و غذا» درباره محتوای این کتاب و ضرورت نگارش یک اثر مجزا درباره مداخلات دارو و غذا اظهار کرد: نکات مختلفی درباره این مداخلات وجود دارد که افراد باید در نظر داشته باشند. برای مثال زمانی که آنتی‌بیوتیک‌ها به همراه شیر مصرف می‌شوند قدرت جذب هر دو پایین می‌آید و از اثری که دارو باید بگذارد کاسته می‌شود. 

وحيد افزود: مطالب این کتاب از منابع مختلف گردآوری شده و تداخل دارو و غذا را در مباحثی مانند چاقی، لاغری، هورمون‌ها و درمان‌های خاص شرح می‌دهد.

این دانشجوی دکترای تغذیه و رژیم‌درمانی، مخاطبان این کتاب را دانشجویان رشته‌های درمانی مانند پزشکی، پرستاری، داروسازی و تغذیه دانست و افزود: این اثر بیشتر جنبه تخصصی دارد و مبحثی که در آن مورد بررسی قرار گرفته در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تدریس می‌شوند ولی کتاب مدونی به عنوان منبع درسی و دانشگاهی وجود نداشت و اغلب استادان جزوه‌هایی در این حوزه داشتند.

به گفته وحید، در تالیف این کتاب آزیتا حکمت‌دوست، حسین خادم و مختاری همکاری داشته‌اند و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور آن را به چاپ می‌رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها