دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
دریافت سهم نیم درصد از شهرداري مشکل‌ساز شده است

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آذرشهر در استان آذربایجان شرقی گفت: دریافت سهم نیم درصد کتابخانه‌های از درآمد شهرداری‌ها مشکل ساز شده است و این قانون به‌درستی اجرا نمی‌شود.-

محمد اسدزاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: مسوولان شهرداری در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آذرشهر پرداخت کامل و ماهانه این سهم را می‌پذیرند اما پس از پرداخت تنها یک دوره از این سهم، مبلغي به حساب این اداره واریز نمی‌شود و پس از پیگیری‌های جدی، شهرداری اعلام می‌کند که برای پرداخت این سهم اعتبار ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که «چه راهکاری برای حل این مشکل می‌توان ارایه داد؟» گفت: پرداخت سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری یک قانون است که به شکل کامل اجرا نمی‌شود. به نظر می‌رسد قانونگذار برای حل این مشکل باید راهکارهایی را تصویب کند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آذرشهر با اشاره به استفاده از نرم‌افزار «پیام مشرق» عنوان کرد: 90 روز از راه‌اندازی نرم‌افزار «پیام مشرق» در کتابخانه‌های عمومی یک و دو این شهر می‌گذرد و اکنون سه باب از کتابخانه‌های عمومی شهرستان آذرشهر از این نرم‌افزار بی‌بهره‌اند. این نرم‌افزار قابلیت‌های ویژه‌ای دارد و فعالیت در حوزه کتابداری و کتابخانه را آسان می‌کند اما مشکلاتی را هم برای کاربران آن ایجاد کرده است که البته به تدریج این مشکلات حل خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط