شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
کانون با 150 عنوان کتاب به فرانکفورت می‌رود

حدود 150 عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شصت و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت، بزرگترین نمایشگاه کتاب در سطح جهان، به نمایش گذاشته می‌شوند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سالن کودک نمایشگاه فرانکفورت محلی است که حدود هزار و ۳۰۰ ناشر کودک و نوجوان از سراسر جهان به ارایه آثارشان مي‌پردازند و کانون نیز به عنوان یکی از ناشران ایرانی، در این نمایشگاه شرکت می‌کند.
 
این نمایشگاه طی روزهای 19 تا 23 مهر 1391 برگزار می‌شود و کارشناسان امور بین‌الملل کانون با معرفی فعالیت‌های خود به این ناشران، تلاش می‌کنند با ناشران جهانی تعامل داشته باشند و حق انتشار (کپی رایت) آثار ایرانی را طی قراردادهایی به ناشران خارجی واگذار کنند.
 
همچنین نمایندگان کانون از آثار دیگر ناشران حوزه کودک نیز دیدن می‌کنند و به بررسی کتاب‌ها در این حوزه مي‌پردازند و نسبت به انتخاب آثار جهان به منظور ارایه به کانون براي ترجمه و چاپ اقدام خواهند کرد. 

کانون در سال‌های پیش نیز از این فرصت بهره برده و توانسته است تعداد قابل توجهی حق تالیف و نشر کتاب‌هایش را به ناشران اروپایی، آمریکایی و آسیایی بفروشد.

در غرفه‌ کانون همچنین کاتالوگ جدیدی ویژه نمایشگاه فرانکفورت به منظور معرفی کتاب‌های جدید کانون  ارایه می‌شود. 

در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت امسال نام تعدادی از ناشران ایرانی نیز در میان هفت‌هزار ناشر شرکت کننده این نمایشگاه از سراسر جهان به چشم می‌خورد. 

نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگترین نمایشگاه کتاب در سطح جهان است که هر ساله میزبانی تعداد زیادی از ناشران سراسر جهان را بر عهده می‌گیرد. 

کشور نیوزیلند میهمان ویژه این دوره نمایشگاه است که چند صد عنوان از کتاب‌های ناشران بین‌المللی خود را به زبان‌های گوناگون و با موضوع‌های فرهنگی، تاریخی و سیاسی در غرفه میهمان ویژه این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط