یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۵
2 کتابخانه بجنورد استیجاری‌اند

مسوول کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد گفت: دو کتابخانه در بجنورد استیجاری‌اند و ما یکی، دو سال یک بار مجبوریم تمامی کتاب‌ها و قفسه‌ها را جا‌به‌جا کنیم که این کار انرژی و هزینه زیادی را از اداره کتابخانه‌ها می‌گیرد.-

محسن امیری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: اکنون در حال جا‌به‌جا کردن یکی از کتابخانه‌های استیجاری شهرستان بجنوردیم و به همین دلیل فرصت نمی‌کنیم برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی را به شکل شایسته برگزار کنیم. امیدواریم به زودی مکانی برای این دو کتابخانه ساخته شود.

امیری گفت: یکی دیگر از مشکلات ما دریافت نیم درصد شهرداری است چون چشم امید ما فقط به‌ آن است و شهرداری هم همکاری لازم را با ما نمی‌کند. در سال 1390 به طور ناقص این سهم پرداخت شد و از سال 1391 هم تاکنون شهرداری مبلغی را پرداخت نکرده و قرار شده است در این هفته 200 میلیون ريال و هر ماه هم 100 میلیون ريال به اداره کتابخانه‌ها پرداخت شود.

وی به کتابخانه بزرگ شهرستان بجنورد هم اشاره کرد و افزود: در حالی که از سال 1385 عملیات ساخت این کتابخانه آغاز شده اما این عملیات به کندی پیش می‌رود. قرار است در سال 1392 این پروژه تحویل داده شود.

مسوول کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد در پایان گفت: این شهرستان با این‌که مرکز استان است اما از لحاظ سرانه‌های کتابخانه‌ای همچون فضای کتابخانه و سرانه کتاب از بسیاری شهرستان‌های خراسان شمالی پایین‌تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط