چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
نمایشگاه همزمان کتاب‌های دانشگاهی وارد هفته سوم می‌شود

نمایشگاه همزمان کتاب‌های دانشگاهی که قرار بود امروز به پایان برسد به درخواست برخی دانشگاه‌ها تا چهارشنبه هفته آینده، 19 مهرماه تمدید شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشگاه کتاب‌های مرکز نشر دانشگاهی در دومین هفته مهر  از  سه‌شنبه، چهارم مهر تا چهارشنبه 12 مهرماه، از ساعت 9 تا 16 در دانشگاه‌های علامه طباطبایی، خواجه نصیرالدین طوسی، تربیت دبیر شهید رجایی و شهید عباسپور برگزار شد. این در حالی است که برخی از دانشگاه‌ها خواهان تمدید مهلت این نمایشگاه‌ها هستند.

به گفته مریم طاهریان، مدیر روابط عمومی مرکز نشر دانشگاهی، استقبال از این نمایشگاه‌ها بسیار خوب بوده و برخی از این مراکز خواهان تمدید مهلت نمایشگاه شده‌اند.

وی بیشترین استقبال را مربوط به دانشکده ادبیات دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه علامه طباطبایی دانست و افزود: برگزاری نمایشگاه در دانشگاهی خارج از تهران توانسته بسیاری از مشکلات دانشجویان را برای دسترسی به آثار مورد نیازشان برطرف کند و امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ادامه یابند.

مدیر روابط عمومی مرکز نشر دانشگاهی با بیان این‌که این مرکز در صدد است در آینده کتاب‌های ناشران دیگر را نیز در نمایشگاه‌های خود عرضه کند اظهار کرد: یکی از گلایه‌های مخاطبان نمایشگاهی که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد عدم حضور کتاب‌های سایر دانشگاه‌ها بود که امیدواریم به زودی به دلیل دسترسی مرکز نشر دانشگاهی به کتاب‌های سایر دانشگاه‌ها از طریق شبکه شعف (شبکه عرضه کتاب‌های دانشگاهی) بتوانیم نمایشگاه را در ابعادی وسیع‌تر برگزار کنیم. 

طاهریان ادامه داد: بسیاری از مدیران و استادان دانشگاه‌ها از این برنامه‌ها استقبال کرده‌اند و برخی مانند دکتر محمد دبیر مقدم، استاد دانشگاه علامه طباطبایی در حاشیه این نمایشگاه برگزاری مداوم این نمایشگاه‌ها را در دوره‌های زمانی طولانی‌تر خواستار شد.

مدیر روابط عمومی مرکز نشر دانشگاهی افزود: دکتر دبیر مقدم در گفت‌وگو با ما عنوان کرد که افزایش زمان برگزاری نمایشگاه می‌تواند در افزایش رضایتمندی دانشجویان و استادان موثر باشد و معتقد است که برگزاری نمایشگاه در هفته‌های آغازین مهرماه، فرصتی را در اختیار استادان قرار می‌دهد تا با مراجعه به نمایشگاه حاضر و بررسی عناوین مختلف به نحو شایسته‌ نسبت به انتخاب و معرفی منابع درسی اقدام کنند و دانشجویان نیز به سهولت به منابع مورد نیاز خود دست یابند.

وی همچنین به دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه پیشنهاد کرد که در فضایی مجزا کتاب‌های حوزه علوم انسانی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها