شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
«مرگ قلابی ماهی‌ها» به بازار كتاب رسيد

مجموعه شعر «مرگ قلابی ماهی‌ها» سروده مهدی مردانی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. این مجموعه در سه دفتر سروده‌های کلاسیک شاعر را شامل می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه شعر «مرگ قلابی ماهی‌ها» در سه دفتر با عنوان‌های «عرض ادبی به آفتاب»، «مرگ قلابی ماهی‌ها» و «تا سیب شدیم...» تدوین شده است.

این مجموعه دربرگیرنده سروده‌هایی در قالب‌های غزل و دوبیتی است. در دفتر نخست 15 شعر با عنوان‌هایی چون «جام هشتم»، «مهمان کوچک»، «انا انزلناه...»، «تا خراسانت» و «گاهی که لازم بود...» آمده است. دفتر دوم در برگیرنده هشت قطعه شعر با عنوان‌هایی چون «تلخ و شیرین»، «دریا»، «ستاره شوم» و «منصوروار» است. در دفتر سوم نیز تعدادی از رباعی‌های شاعر آمده است.

بیشتر اشعار این مجموعه با درون‌مایه آیینی و تعدادی از آن‌ها با مضامین عاطفی یا دفاع‌مقدسی سروده شده‌اند.

دو نمونه رباعی از این مجموعه:
«آنان که به شادی‌ام نمی‌آسودند/ یک عمر در انتظار فرصت بودند/ تا من به تو اعتماد کردم آن‌ها/ دستان تو را به خون من آلودند»

«تا سیب شدیم کالمان می‌خواهند/ شاهین بدون بالمان می‌خواهند/ عمری به سکوت عیبمان می‌کردند/ شاعر که شدیم لالمان می‌خواهند»

مهدی مردانی متولد 1358 است.

مجموعه شعر «مرگ قلابی ماهی‌ها» در 102 صفحه، شمارگان دو هزار و 500 نسخه و به قیمت دو هزار و 500 تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط