سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
راهکارهای حمایت از نویسندگان اردبیلی تشریح شد

برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برای حمایت از نویسندگان این استان اعلام شد._

صادق فرهمند امین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: در گردهمایی مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های سراسر کشور به میزبانی استان اردبیل و با حضور «منصور واعظی» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مصوب شد که برای حمایت از نویسندگان استان اردبیل 50 تا 100 جلد کتاب از کتاب هر نویسنده اردبیلی خریداری و به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شود. این نویسندگان را اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل انتخاب خواهد کرد.

وی با بیان این‌که دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور 150 میلیون ريال به مرکز مطالعه امام‌شناسی استان اردبیل اختصاص داد، عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هزینه چاپ کتاب‌های را که از مخارج بالایی برخوردارند، تقبل کرد.

فرهمند امین با اشاره به این‌که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای حمایت از بانوان نویسنده اردبیلی، چاپ پنج اثر تالیفی بانوان این استان را بر عهده گرفت اظهار کرد: این نهاد همچنین مبلغ یکصد میلیون ريال را برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی استان اردبیل تخصیص داد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه از تخصیص مبلغ یک میلیارد ريال اعتبار برای تکمیل سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین در بازدید از کتابخانه مرکزی شهر اردبیل مبلغ یک میلیارد ريال را برای تکمیل و تجهیز بنای ساختمانی سالن آمفی تئاتر این کتابخانه اختصاص داد.

وی ادامه داد: سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی شهر اردبیل دارای ظرفیت 250 نفر است و پیش‌بینی می‌شود تا سه ماه آینده این بخش از کتابخانه مرکزی شهر اردبیل به بهره‌برداری برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط