سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
كاظمي: تبلیغ کنیم تا کتاب بخوانند

مسوول کتابخانه‌های شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبی گفت: بسیاری از مردم هنوز به اهمیت مطالعه پی‌نبرده‌اند و برای این‌که بخواهیم آن‌ها را به کتابخوانی ترغیب کنیم، باید کتاب و کتابخوانی را تبلیغ کنیم.-

فاطمه کاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به نقش و اهمیت مطالعه در افزایش آگاهی مردم اظهار کرد: اداره کتابخانه‌های شهرستان نهبندان وظیفه خود می‌داند تا از هر فرصتی برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی استفاده کند، چون بسیاری از مردم یا هنوز به اهمیت مطالعه پی‌نبرده‌اند یا به‌دلیل مشغله زیاد مزایای کتابخوانی را فراموش کرده‌اند.

وی گفت: تبلیغ کتاب و کتابخوانی روش خود را دارد و باید در زمان و مکان درست انجام شود.

کاظمی با بیان این‌که شهرستان نهبندان دارای دو باب کتابخانه روستایی و یک باب شهری است، افزود: در روزهای تابستان و همچنین شروع سال تحصیلی جدید، تعداد زیادی بروشور کتابخانه‌ای را چاپ و در مدارس، مساجد و مصلای شهر توزیع کردیم.

وی عنوان کرد: در این بروشورها نشانی کتابخانه‌های نهبندان، خدمات کتابخانه‌ای، شرحی از هدف کتابخانه‌ها و سخن بزرگان درباره اهمیت کتابخوانی درج شده است.

کاظمی گفت: با امام جمعه شهر نیز صحبت کرده‌ام و شرحی از وظایف کتابخانه‌ها را به‌اطلاع‌ وی‌ رسانده‌ام. امام جمعه هم در خطبه‌ها و سخنرانی‌هایش همواره نمازگزاران را به کتابخوانی و حضور در کتابخانه‌ها ترغیب و تشویق می‌کند. 

مسوول کتابخانه‌های شهرستان نهبندان اظهار کرد: برای معرفی کتاب و کتابخوانی با صدا و سیمای استان خراسان جنوبی به‌ توافق رسیده‌ایم تا برنامه‌هایی را به معرفی کتابخانه‌های شهرستان نهبندان اختصاص دهند. چندی پیش هم در مصاحبه با شبکه خبر، شرح مفصلی از قدمت کتابخانه‌های روستا را بیان کردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط