یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
«سمفونی بابونه‌های سرخ» نواخته می‌شود

«سمفونی بابونه‌های سرخ» نوشته محمداسماعیل حاجی‌علیان، فردا در سرای اهل قلم نقد می شود. در این جلسه نقد، محسن فرجی و بهنام ناصح درباره این کتاب سخنرانی می‌کنند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشست فردا، دوشنبه، 10 مهر، ساعت 16 در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.
 
این جلسه با حضور حاجی‌علیان و نویسندگان و منتقدانی چون محسن فرجی، بهنام ناصح و میثم نبی تشکیل خواهد شد.

داستان این کتاب را قهرمان کتاب که پژوهشگری ارمنی است، روایت می‌کند. 

قهرمان این کتاب که سفری معنوی را با نشانه‌هایی درونی به دل تاریخ آغاز می‌کند، داستان را از روزگار خودش تا دل تاریخ دوران شاه عباس و رویدادهای آن پیش می‌برد.

همچنین گوشه‌هایی تاثیرگذار از زندگی رضا عباسی، نقاش دوران شاه عباس و زندگی و هنر وی نیز از محورهای مورد توجه نویسنده در این کتاب است.

نویسنده در این کتاب نثری شاعرانه داشته و در بخش‌هایی نیز زبان فاخر را به کار گرفته است. در این اثر پیشینه و زندگی ارامنه در ایران مد نظر نویسنده بوده است.

ابتدای این داستان با متنی با نام «پیشگفتار مترجم» آغاز شده است که به نظر می‌رسد مقدمه کتاب باشد، ولی در پایان داستان خواننده متوجه می‌شود این بخش نیز جزئی از داستان بوده است.

در بخشی از این کتاب این‌گونه آمده است: «به گمانم استاد داشت کنایتی به من می‌زد و بغایت استادانه که من دریابم که عشق من از روی هوس نباشد و چون در این یک سالی که در خدمت کتابخانه‌ی سلطنتی بودم، بسیار شنیده بودم که استادان راه و رسم زندگی را با کار درمی‌آمیزند و اگر پندی بخواهند به شاگردی به قول خودشان هبه کنند؛ آن را در لفافه گفتار و روایتی شیرین،‌ به جان شاگرد می‌نشاندند..»

«سمفونی بابونه‌های سرخ» تابستان امسال (1391) از سوی نشر «آموت» راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها