یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶
«الکتروفیزیولوژی کاربردی» کاپلان به بازار کتاب ایران رسید

ترجمه بخشی از کتاب «کاپلان» که به موضوع «الکتروفیزیولوژی کاربردی» می‌پردازد به‌تازگی منتشر شده است. به گفته مترجم این کتاب، الکتروفیزیولوژی سبب می‌شود دقت تشخیص اختلالات روانپزشکی بالا برود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «الکتروفیزیولوژی کاربردی کاپلان» بخشی منتخب از کتاب روانپزشکی جامع کاپلان است که در آن کاربردهای جدید مطرح شده در این حوزه ذکر شده است. کاربردهای تحریک الکتریکی مغز، تحریک مغناطیسی جدار جمجمه‌ای، مسایل مربوط به نقشه مغزی برخی از مسایلی هستند که در این کتاب به آن پرداخته شده است. 
در چند دهه گذشته، الکتروفیزیولوژی به فهم کارکردهای به هنجار مغز و اختلالات موجود در کارکرد مغز در شرایط آسیب‌شناختی روانی کمک زیادی کرده است.

دکتر رضا رستمی، مترجم کتاب «روش‌های درمانی تحریک مغزی برای متخصصان» درباره ویژگی‌های این بخش از کتاب جامع کاپلان توضیح داد: با توجه به نو بودن مبحث الکتروفیزیولوژی کاربردی و یافته‌های جدیدی که در این کتاب ارایه شده، به این نتیجه رسیدیم که این بخش از کتاب اصلی کاپلان را جداگانه ترجمه کنیم تا مباحث آن را سریع‌تر در اختیار متخصصان و علاقه‌مندان قرار دهیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: قسمت عمده مباحث این کتاب هم اکنون در ایران اجرا می‌شود و کلینیک‌های متعددی بر این شیوه‌ها متمرکزند به همین دلیل نیاز به یافته‌های جدید در مباحث این حوزه احساس می‌شود.

دکتر رستمی افزود: الکتروفیزیولوژی کاربردی عمر چندانی ندارد اما آشنایی و استفاده از مسایل مربوط به این حوزه سبب می‌شود دقت تشخیص اختلالات روانپزشکی بالا رود و درمان با کیفیت بهتری ارایه شود.

مترجم کتاب «آسیب‌شناسی روانی» دهه 90 میلادی را زمان اوج‌گیری این مبحث در جهان عنوان کرد و افزود: ریشه این موضوع به دهه 60 میلادی بازمی‌گردد اما در دو دهه اخیر سرعت پیشرفت این حوزه به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گفته رستمی، کتاب کاپلان، مرجع روانپزشکی در آمریکا و بسیاری از کشورهای دنیا و همچنين ایران است و در سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مولف کتاب «خانواده و شهروند توانمند» ترجمه بخش‌های دیگر کتاب کاپلان را نیز در برنامه دارد. وی در این‌باره گفت: منتظریم ویرایش جدید نسخه اصلی کاپلان که قرار است در اوایل سال 2013 منتشر شود به دست ما برسد تا ترجمه خود را بر اساس جدیدترین یافته‌های علمی به دست مخاطبان ایرانی برسانیم.

هرولد کاپلان، پدرو رویز، دکتر بنجامین سادوک، دکتر ویرجینیا سادوک و دکتر پدرو رویز گروه مولفان این کتاب هستند. 

ترجمه این کتاب بر اساس نسخه سال 2009 آن ترجمه و با مجوز رسمی از انتشارات گیلفورد منتشر شده است. 

«چگونه از آلوده شدن فرزندان به اعتیاد پیشگیری کنیم»، «کمک برای والدین»، «نوروفیدبک»، «راهنمای مادران از تولد تا پنج سالگی»، «روانشناسی فیزیولوژیک» و «در یک قدمی صبح» برخی از آثار دیگری هستند که رستمی تاکنون تالیف یا ترجمه کرده است.

«الکتروفیزیولوژی کاربردی کاپلان» با ترجمه مشترک رضا رستمی، محمد حبیب‌نژاد و جمیله زارعی در 142 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای چهار هزار و 900 تومان از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها