شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
دوره جدید کارگاه‌های داستان هزاره ققنوس برگزار می‌شود

رضا حاجی‌آبادی، مدیر انتشارت «هزاره ققنوس» از موفقیت‌آمیز بودن دو دوره پیشین کارگاه‌های داستان‌نویسی این انتشاراتی و از آغاز دور جدید این کلاس‌ها با تدریس جواد جزینی خبر داد. وی تاکید کرد که لازمه چاپ اثر داستانی آشنایی با عناصر داستان و فنون آن است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حاجی‌آبادی، مدیر انتشارات هزاره ققنوس گفت: با پایان یافتن دو دوره کارگاه‌های داستان انتشارت هزاره ققنوس با تدریس آقای جزینی دور جدید این کلاس‌ها آغاز می‌شود. در شکل‌گیری این کلاس‌ها انگیزه مادی مطرح نیست و مبنا پرورش هنرجو و چاپ اثر با کیفیت است. 

این ناشر در پاسخ به این سوال که «آیا نتیجه کارگاه‌های قبلی در راستای انگیزه شکل‌گیری این کارگاه‌ها تحقق یافت؟» توضیح داد: در دو ترم پیشین این کلاس‌ها برخی هنرجویان آثارشان قابلیت چاپ پیدا کرد و کتاب‌هایشان در همین انتشارات به چاپ سپرده شد. این بدان معناست که آموزش بیش از هر چیز هدفمند شدن هنرجو را در حیطه نوشتن داستان تقویت می‌کند. به عنوان مثال هفته گذشته مجموعه داستان «من مجنون» حاصل کارگاه‌های آقای جزینی مجوز انتشار گرفت که به زودی راهی بازار کتاب می‌شود. 

حاجی‌آبادی تصریح کرد: هدف اصلی ما ورود به بحث رمان است و بر آنیم تا حوزه داستان را به طور جدی پی‌گیری کنیم. احساس می‌کنم که در حال حاضر لازم است که ناشر خصوصی پی‌گیرانه حوزه داستان را دنبال کند؛ آن هم در وضعیتی که این حوزه کمتر از سوی ناشران دولتی حمایت می‌شود. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه‌های داستانی می‌توانند باشماره تلفن‌های 88317832 تماس بگیرند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط