دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
جلد سوم مجموعه «دنیای ناشناخته هخامنشیان» منتشر می‌شود

جلد سوم مجموعه «دنیای ناشناخته هخامنشیان» نوشته داریوش احمدی (کیانی)، پژوهشگر حوزه تاریخ ایران باستان به زودی از سوی جوانه توس منتشر می‌شود. این مجموعه‌ها دربردارنده پژوهش‌هایی درباره تاریخ و فرهنگ عصر هخامنشی است.-

داریوش احمدی (کیانی)، نویسنده و پژوهشگر تاریخ ایران باستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: جلد یک و دوم مجموعه «دنیای ناشناخته هخامنشیان» بازچاپ شده و جلد سوم این مجموعه نیز که کار گردآوری و تالیف آن روبه‌پایان است به زودی برای انتشار به ناشر سپرده می‌شود.

پژوهشگر تاریخ ایران باستان افزود: جلد نخست این مجموعه «دنیای ناشناخته هخامنشیان» نام دارد و به چاپ سوم رسیده است. جلد دوم این مجموعه نیز با عنوان «هخامنشيان: فرمانروايان زمين و دريا» به چاپ دوم رسیده است.

وی درباره جلد سوم این مجموعه گفت: تمرکز این مجلد بر کوروش دوم یا کوروش بزرگ و نخستین دوره پادشاهی پارس است، درحالی‌که در دو جلد قبلی نگاه کلی‌تر بوده و به اوضاع سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هخامنشیان پرداخته شده بود.

این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به منابع کتاب افزود: کار پژوهش همواره نیاز به منابع معتبر و مستدل دارد و مجموعه «دنیای ناشناخته هخامنشیان» نیز یک کار علمی ـ پژوهشی برپایه مقالات فارسی و انگلیسی است. 

وی افزود: در این پژوهش تاریخی از منابع دست اول بهره گرفته شده است. همچنین از لوح‌های ایرانی و یونانی گرفته تا تاریخ‌نگاری‌های آن دوران که در این کتاب مورد استفاده قرار گرفته‌اند، همگی از لحاظ اعتبار تایید شده‌اند.

احمدی ادامه داد: در دنیای جدید منابع به‌راحتی در دسترس‌اند، به‌ویژه اینترنت باعث شده تا هر فردی بتواند نظر خود را منتشر کند اما باید زبان علمی دنیا را دانست و تنها از مقاله‌های سایت‌ها و مجله‌های معتبر استفاده کرد. دقت بسیاری نیاز است تا از منابعی که برپایه احساسات و تعصب نوشته شده‌اند دوری کرد تا بتوان یک کار علمی معتبر را برای مخاطبان حوزه تاریخ باستان ایران نوشت.
 
از این نویسنده و پژوهشگر تاکنون کتاب‌های «هزاره‌های پرشکوه»، «قوم آریا» و «پایان جهان و ظهور موعود در ادیان ایران باستان» نیز به چاپ رسیده است.

«دنیای ناشناخته هخامنشیان» که به زودی چاپ سوم آن به بازار کتاب می‌آید در 184 صفحه گردآوری شده است و «هخامنشيان: فرمانروايان زمين و دريا» نیز در 208 صفحه از سوی «جوانه توس» بازچاپ و در اختیار علاقه‌مندان به حوزه تاریخ ایران باستان قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط