دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸
فقط به برنامه‌ریزی مسوولان اقتصادی و فرهنگی امیدواریم

مدیر چاپخانه افشین در استان کرمان گفت: مشتریان ما کم شده و هزینه‌ها زیاد شده‌اند و به سختی روزگار می‌گذرانیم، یعنی فقط توان تامین هزینه خوراک‌مان را داریم. تنها امیدواری‌ ما تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی صحیح مسوولان اقتصادی و فرهنگی است.-

جواد عباسلو در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: 35 سال است صاحب چاپخانه‌ام و زمانی‌ که مردم در این محله هنوز نمی‌دانستند که آسفالت چيست، کار فرهنگی می‌کردم و به‌زحمت پول درمی‌آوردم. خدا را شکر توانسته‌ام زندگی‌ام را بچرخانم اما بحران گرانی کاغذ امسال نگران کننده است، به‌طوری ‌که مشتریان ما کم شده‌اند و فقط توان تامین هزینه خوراک خانواده‌مان را داریم. 

عباسلو با بیان این‌که «قادر به تامین پرداخت دستمزد کارگر و هزینه‌های آب و برق چاپخانه نیستیم.» افزود: از ابتدای سال شاهد افزایش تدریجی قیمت کاغذ و مرکب و دارو بودیم و به ‌نظر من، این گرانی طبیعی بود و می‌شد تحمل کرد ولی اکنون مشتری نداریم و به‌ همین دلیل درآمدی هم نداریم و این مشکل کاملا ما را غافلگیر کرده است و نمی‌دانیم که با این مشکل چه‌کار کنیم. 

مدیر چاپخانه افشین عنوان کرد: صبح‌ها به چاپخانه می‌روم و مجبورم که به انتظار مشتری بنشینم اما دریغ از یک مشتری! فقط هزینه‌های برق و آب و پرسنل بر من تحمیل می‌شوند. اگر مشتری هم بیاید، پولی که به دست می‌آورم، فقط کفاف هزینه‌ها و خوراک ما می‌شود و به ‌قول یک ضرب‌المثل کرمانی «خرج در رفته ناشتایی» زندگی می‌کنیم! 

عباسلو اظهار کرد: من نه اقتصاد دانم و نه سیاست‌مدار؛ فقط می‌دانم کسادی کار ما بی‌ارتباط با گرانی‌های اخیر نیست و امیدوارم که هرچه زودتر این کسادی تمام شود و شاهد رونق جدید و با کیفیت در صنعت چاپ و نشر استان کرمان باشیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط