یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
عباسی «مرمت خواب‌های کوتاه» را به سرانجام رساند

دومین دفتر شعر علیرضا عباسی با عنوان «مرمت خواب‌های کوتاه» از سوی انتشارات به‌نگار در دست چاپ است. این دفتر تعدادی از سروده‌های اجتماعی شاعر طی سه سال اخیر را شامل می‌شود. همچنین عباسی سومین مجموعه شعرش را از سوی نشر مروارید آماده انتشار می‌کند.-

عباسی درباره دومین دفتر شعرش به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: مجموعه «مرمت خواب‌های کوتاه» دربرگیرنده حدود 60 قطعه شعر کوتاه و نیمه بلند در 94 صفحه است که طی دو یا سه سال اخیر سروده شده‌اند. این دفتر تا چند روز دیگر راهی بازار کتاب می‌شود.

وی ادامه داد: شعرهای این دفتر نیز همانند نخستین دفتر شعرم از ذهنیت و بیانی اجتماعی برخوردار هستند و گاهی به سوی مضامین عاطفی نیز کشیده می‌شوند.

این شاعر درباره تفاوت این مجموعه با نخستین دفتر شعرش توضیح داد: نخستین دفتر شعرم در سال 1390 و با عنوان «پروانه‌ای از متن خارج می‌شود» از سوی انتشارات آهنگ‌دیگر راهی بازار کتاب شد. در دفتر دوم اشعار از ساختار شعری محکم‌تری برخوردارند و تاحدودی زبان این سروده‌ها به زبان شخصی‌ام نزدیک‌تر شده‌اند.

وی در ادامه از آماده‌سازی سومین دفتر شعرش خبر داد و گفت: سومین مجموعه شعرم با عنوان احتمالی «تفاوت آتش‌ها در روشن‌ شدنشان است» از سوی نشر مروارید در مرحله حروفچینی است.

عباسی در پایان افزود: این مجموعه نیز دربرگیرنده ترکیبی از سروده‌های کوتاه و بلند سپید من در 100 صفحه است و همانند دو مجموعه دیگرم بازهم مضامین اجتماعی و گاهی عاطفی را شامل می‌شود.

علیرضا عباسی متولد 1353 است. «پروانه‌ای از متن خارج می‌شود» عنوان نخستین مجموعه شعر اوست كه سال 1390 در 104 صفحه از سوی انتشارات آهنگ دیگر منتشر و راهی بازار کتاب شد. این مجموعه 56 قطعه شعر در قالب سپید را در برمی‌گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط