سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
درسنامه بومی روانپزشکی بالینی و علوم رفتاری منتشر شد

«درسنامه روانپزشکی بالینی و علوم رفتاری» با هدف تهیه کتابی مرجع بومی برای آموزش روانپزشکی دانشجویان کشور تدوین شده است. در نگارش این کتاب 46 عضو هیات علمی دانشگاه‌های ایران مشارکت داشتند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دکتر میرفرهاد قلعه‌بندی درباره اهمیت نگارش «درسنامه روانپزشکی بالینی و علوم رفتاری» گفت: این اثر درسنامه‌ای عمومی است که استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به تربیت پزشکی و دستیار اشتغال دارند آن را تالیف کرده‌اند. بومی بودن مطالب یکی از ویژگی‌های برتر این کتاب است.

وی درباره استفاده از دانش داخلی پزشکان کشور توضیح داد: برای نگارش این کتاب از اطلاعاتی که در حیطه روانپزشکی ایران است استفاده شده و منابع اصلی کتاب تحقیقات مهم داخل کشور بوده‌اند؛ برای مثال بخشی به اعتیاد و مشکلات روانپزشکی داخل کشور اختصاص دارد و در کتاب مبحثی ارایه شده که دانشجو را با سازمان‌های ارایه دهنده بهداشت روان آشنا می‌کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مطالب این کتاب در عین حال که جهانی‌اند اما با نگاهی به مسایل بومی کشور نوشته شده‌اند. همراه با سایر محققان سعی داریم شرایطی فراهم کنیم که در دانشگاه‌های کشور از این اثر به عنوان کتاب مرجع استفاده شود.

قلعه‌بندی از کتاب «هندبوک کاپلان» به عنوان اثری نام برد که امروزه در دانشگاه‌های کشور به عنوان مرجع اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و افزود: اثر کاپلان بسیار معتبر و مهم است اما ارایه نگاهی بومی و توجه به جنبه‌های فرهنگی مسایل روانپزشکی بالینی و علوم رفتاری می‌تواند به دانشجویان دید بهتری ارایه دهد. 

این استاد دانشگاه که ویراستاری و نگارش بخشی از این اثر را بر عهده داشته است، گفت: جمع‌آوری و یکسان‌سازی مطالب مختلف از استادان روانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران کار دشواری بود اما هدف ما این بود که از یافته‌های مطالعات همه‌گیرشناسی اختلالات روانپزشکی در کشور استفاده کنیم و شرایطی را فراهم آوریم که تمامی گروه‌های روانپزشکی علاقه‌مند در تالیف این اثر مشارکت داشته‌ باشند.

46 عضو هیات علمی و تقریبا تمامی گروه‌های روانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تهیه این کتاب مشارکت داشته‌اند. دکتر میرفرهاد قلعه‌بندی ویراستاری این اثر را بر عهده داشت. این کتاب از 36 فصل تشکیل شده و مباحث عمده علوم پایه بالینی رشته روانپزشکی را تشریح می‌کند.

«درسنامه روانپزشکی بالینی و علوم رفتاری» تالیف مشترکی است از استادان روانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران با ویراستاری میرفرهاد قلعه‌بندی در 492 صفحه با شمارگان دو هزار و 200 نسخه از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است. بهای این کتاب با جلد شومیز 18 هزار تومان و با جلد اعلا 21 هزار تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها