یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
حضور ناشران در نمایشگاه کتاب زنجان بسیار پررنگ بود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ناشران در ششمین نمایشگاه کتاب این استان از دوره‌های پیش بسیار پررنگ‌تر ظاهر شدند.-

علی سهندی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: برخی ناشران شرکت‌کننده در این دوره از نمایشگاه کتاب استان زنجان، برای نخستین بار است که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و حدود 50 ناشر نسبت به دوره پنجم بیشتر در این دوره حضور داشتند که این حضور نشان از استقبال خوب ناشران از نمایشگاه دارد.

سهندی اضافه کرد: اگرچه به دلیل مسایل اقتصادی قدرت خرید کتاب مردم بالا نیست اما بازدید از نمایشگاه پرشور بود و شلوغی سالن‌ها گویای این مطلب بود.

وی در ادامه به وضع نامناسب بودجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برای برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: ما در شرایط دشواری تن به برگزاری ششمین نمایشگاه کتاب زنجان دادیم، چرا که حدود سه میلیارد ريال برای برپایی نمایشگاه نیاز بود و تمام بودجه ما در اداره کل، با احتساب حقوق کارمندان قراردادی، حدود چهار میلیارد ريال بود و ما حقوق کارکنان را پرداخت نکرده‌ایم تا بتوانیم این نمایشگاه را در موعد مقرر برگزار کنیم.

مدیرکل ارشاد زنجان به روز پایانی نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: برای روز پایانی برنامه خاصی نداریم و امروز (دوم مهر) طبق روال روزهای دیگر نمایشگاه پایان خواهد یافت.

سهندی در پایان گفت: هرچند استقبال مردم از نمایشگاه خوب بود و تخفیف 40 درصد هم برای کتاب‌های نمایشگاه در نظر گرفته شد اما در حالی که به عنوان مثال، گوشت کیلویی 28 هزار تومان است و یک پیراهن که تا ماه پیش 10 هزار تومان بود، اکنون 22 هزار تومان است، به یقین قدرت خرید کتاب هم پایین می‌آید و این فقط مختص نمایشگاه کتاب زنجان نیست. به نظر می‌رسد تمام نمایشگاه‌های استانی کتاب با این معضل رو‌به‌رو شوند.

نمایشگاه کتاب استان زنجان از 27 شهریور آغاز شده است و امروز (دوم مهر) به پایان می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط