چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
پیشنهاد برنامه‌های ویژه‌ برای دو جایزه در حوزه کتاب

علی شجاعی‌صائین، درباره پیامدهای جلسه اخیر ستاد برگزاری سی‌امین دوره جایزه کتاب سال و بیستمین دوره جایزه جهانی کتاب سال گفت: در این جلسه برنامه‌های ویژه‌‌ای برای این دو جایزه پیشنهاد شد که پس از بررسی و سنجش امکان اجرایی بودن آن‌ها، اطلاع‌رسانی خواهند شد.-

علی شجاعی‌صائین، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: جلسه اخیر ستاد برگزاری سی‌امین دوره جایزه کتاب سال و بیستمین دوره جایزه جهانی کتاب سال با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه و سایر اعضای ستاد مذکور برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مطرح شد تا با توجه به گذشت سه دهه از جایزه کتاب سال و دو دهه از جایزه جهانی کتاب سال، امکان اجرای برنامه‌های ویژه‌ و فعالیت‌های دیگری در حاشیه داوری‌ آثار وجود دارد.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در ادامه سخنانش گفت: اعضای ستاد برگزاری سی‌امین دوره جایزه کتاب سال و بیستمین دوره جایزه جهانی کتاب سال رئوس این برنامه‌ها را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه کردند. وزیر ارشاد نیز اجرای برنامه‌هایی را پیشنهاد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد کلی در برنامه‌های پیشنهادی چیست؟ گفت: نگاه اصلی در این برنامه‌ها بر برگزیدگان دوره‌های قبل مبتنی است؛ به این معنا که شرایطی را فراهم کنیم تا برگزیدگان دوره‌های قبل نیز تجلیل شوند.

جلسه‌های ستاد برگزاری سی‌امین دوره جایزه کتاب سال و بیستمین دوره جایزه جهانی کتاب سال با هدف بررسی سیاست‌های هر دوره از این جوایز و چگونگی اجرای آن‌ها در دوره‌های بعد به صورت ماهانه برگزار می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها