چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۰
يكي از مؤثرترين آثار كلاسيك ماركسيست

‌كتاب «سوسياليسم: تخيلي و علمي» نوشته «فردريك انگلس» با مقدمه «جرج نوواك» و ترجمه «مسعود صابري» توسط انتشارات طلايه پرسو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) كتاب «سوسياليسم: تخيلي و علمي» به مباني فلسفي، تاريخي و اقتصادي سوسياليسم علمي و نتايج ناشي از آن پرداخته‌است. 

اين كتاب اولين‌بار تحت عنوان «تكامل سوسياليسم از تخيل به عمل» منتشر شده‌است.

در مقدمه ناشر آمده‌است: اين علم در قرن نوزدهم از طريق تفحصات اجتماعي، جدل در عرصه انديشه‌ها و عمل، پا به عرصه وجود گذاشت و آشنايي با آن به لحاظ وزنه جهاني‌اش، ضروري شد. نويسنده اين اثر «فردريك انگلس» خود يكي از بنيان‌گذاران اين مكتب بود. 

«جورج نوواك» نيز در مقدمه نوشته‌است: اين نوشته روايت چگونگي آغاز نهضت سوسياليستي است، روايت اين‌كه نيروهاي محرك اين نهضت چه هستند و مسير رشد و توسعه آن‌ها چگونه طي مي‌شود و ماحصل آن چه بايد باشد.

در بخشي از كتاب آمده‌است: اين مقاله يكي از مؤثرترين آثار كلاسيك ماركسيست است كه از بدو ظهورش در دهه 1870 به آموزش درس‌هاي سوسياليسم علمي به ميليون‌ها نفر از مردم سراسر جهان كمك كرده‌است. مقاله «سوسياليسم: تخيلي و علمي» احتمالاً بيش از هر اثر ديگري به استثناي «مانيفست كمونيست» جهت فكري افراد بسياري را نسبت به جامعه تغيير داده‌است.

كتاب «سوسياليسم: تخيلي و علمي» را انتشارات طلايه پرسو در 128 صفحه و شمارگان 1000 نسخه و بهاي 15000 ريال روانه بازار نشر كرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها