پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۰
نابودي بوميان آمريكا و صعود سرمايه‌داري

كتاب «نسل‌كشي سرخ‌پوستان» نوشته «جرج نواك» و ترجمه «مسعود صابري» توسط انتشارات طلايه پرسو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «نسل‌كشي سرخ‌پوستان» به تأثير از بين بردن مردمان بومي آمريكا و نقش آن در صعود سرمايه‌داري در ايالات متحده آمريكا پرداخته‌است. اين كتاب براي نخستين‌بار به زبان فارسي ترجمه شده‌است. 

«جورج نواك» فيلسوف و نظريه‌پرداز آمريكايي در اين تحليل بدون پيش‌داوري و با استفاده از مدارك تاريخي به ريشه‌هاي نسل‌كشي مردمان بومي آمريكا توجه كرده‌است.

در مقدمه اين اثر آمده‌است: تاريخ‌نويسان اغلب به تفاوت‌هاي فرهنگي بسنده كرده و به ريشه‌هاي مادي وقايع كمتر مي‌پردازند. در اين كتاب نويسنده به كشف چرايي رخدادها پرداخته‌است و به سؤلاتي چون؛
 «چرا رهبران اروپايي هنگامي كه در آمريكاي شمالي اسكان يافتند، تلاش كردند تا مردماني را كه قبلاً آن‌جا زندگي مي‌كردند، از دم نابود كنند؟» و «ستيز براي نسل‌كشي سرخ‌پوستان چگونه با توسعه سرمايه‌داري در ايالات متحده مرتبط بود؟» پاسخ داده‌است.

اين اثر در بر دارنده سه بخش اصلي‌ با عناوين: فتوحات سرخ‌پوستان، نابودي دموكراسي كموني سرخ‌پوستي و سرخ‌پوستان و مبارزه براي تصاحب زمين است. 
 
از ديگر آثار نواك مي‌توان به كتاب‌هاي منشأ ماترياليسم، درك تاريخ، دموكراسي و انقلاب، ظرفيت بالقوه انقلابي طبقه كارگر، ميراث انقلابي آمريكا، جدل در عرصه فلسفه ماركسيستي و تئوري ماركسيستي از خودبيگانگي اشاره‌كرد.
 
كتاب «نسل‌كشي سرخ‌پوستان» را انتشارات طلايه پرسو در 73 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و بهاي ده‌هزار ريال روانه بازار نشر كرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها