دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
«دید خلاقانه در عکاسی» به چاپ سوم رسید

«دید خلاقانه در عکاسی» نوشته برایان پترسون و ترجمه محمدرضا شهبازی به چاپ سوم رسید. چاپ پیشین این کتاب در سال گذشته منتشر شده بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های برایان پیترسون با عنوان اصلی «Learning to see creatively» است که به زبان‌های بسیاری ترجمه و منتشر شده. این کتاب در سال 2003 برای هماهنگی با پیشرفت‌های فنی و هنری جدید در زمینه عکاسی کاملا بازنویسی و بروز شد. 

نویسنده در این کتاب با فرآیندی گام به گام و توصیفی که روش اختصاصی خود اوست، به آموزش معیارها و روش‌های عکاسی خلاقانه می‌پردازد و ضمن بیان دقیق تعاریف هنری و فنی لازم، با زبانی داستان‌‌گونه و نشان دادن عکس‌های فراوان به سادگی مطلب را به خواننده می‌رساند. نمایش عکس‌های مقایسه‌ای «قبل» و «بعد» از سوژه‌ها و نیز نمایش چند عکس از یک سوژه در زوایای دید مختلف و بحث روی دلیل انتخاب عکس اصلی به خواننده کمک می‌کند تا به درک درستی از منظور نویسنده برسد.
 
هدف این کتاب این است که نه تنها روش تشخیص یک فرصت عکاسی را به مخاطب آموزش داده شود، بلکه روش‌های محافظه‌کارانه‌ای که منجر به عکس‌هایی عادی و بی‌خاصیت شده، به چالش کشیده شود. بسیاری از مثال‌های کتاب تصاویری دوتایی هستند که حالت قبل و بعد و همچنین ترکیب خوب و بهتر را به مخاطب نشان می‌دهند. 

برایان پترسون نویسنده کتاب، خود یک عکاس مشهور است که با شرکت‌هایی چون کداک، امریکن اکسپرس، UPS، فیلیپس و سی‌تی بانک همکاری داشته و جوایز بین‌المللی زیادی نیز دریافت کرده است. 

پترسون یکی از ادیتورهای مجله «Popular Photography» است و بیش از 20 سال است که مدرس عکاسی است. سبک خاص آموزش او که عملی و کاربردی است، کارگاه‌های آموزشی و کتاب‌های او را به شهرت رسانده و کتاب‌های او در 20 سال گذشته هر سال از کتب پرفروش در زمینه عکاسی هستند. 

از دیگر کتاب‌های او می‌توان به: «نورسنجی در عکاسی»، «دانستی‌های عکاسی دیجیتال»، و «فراتر از پرتره» اشاره کرد. 

انتشارات پشوتن سومین چاپ «دید خلاقانه در عکاسی» نوشته برایان پترسون و ترجمه محمدضا شهبازی را به صورت تمام رنگی و گلاسه، در 167 صفحه و قیمت 17 هزار و 800 تومان روانه کتابفروشی‌ها کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها